2024.04.24, Szerda

 

A vásárlói szokások folyamatosan változnak. A vásárlók egyre nehezebben “meggyőzhetők”, egyre inkább megnézik, hogy mire adják ki a pénzüket. Az internet olyan tömegű információt biztosít a vásárlóknak, mellyel a vásárlás előtt nagyon fel tudnak készülni. Egyre több a tervezett beruházással kapcsolatban alaposan felkészült vásárló – számol be tapasztalatairól Markovich Béla.

 

Egy másik fontos trend az interneten történő vásárlások erősödése. Az, hogy a vásárlók fő információ szerzési forrása az internet, nem újdonság. Azonban, hogy egyre többször vásárolnak az interneten építőanyagot, az egy egyre erősödő trend.

 

Sok olyan terméket, melyet eddig tüzép telepeken vásároltak az építtetők, ma egyszerűen megrendelik az interneten. Mivel az internetes vásárlás leginkább a lakosságra jellemző, a parlament döntése a lakásépítés áfájának csökkentéséről vélhetően tovább erősíti ezt a trendet. Ezért a Mapei stratégiájában - reagálva a vásárlási szokások megváltozására - tovább erősíti az online jelenlétet és a lakosság tájékoztatását.

 

Jó évnek ígérkezik 2016.

 

„Üdvözlendő a parlament döntése az építőipar áfájának csökkentéséről. A döntés átírhatja az építőipar jövőjével kapcsolatos várakozásokat. A magánépítkezések számának várható növekedése az építőipar vártnál jobb alakulását vonhatja maga után” – vélekedik Markovich Béla.

Hozzátette: azt még nem tudni, hogy ez elég lesz-e, hogy ellensúlyozza, hogy az EU-s finanszírozású pályázatok kiírása nagyon lassan halad, így ezen projektek megindulása csak a jövő év őszére várható, ami különösen a nagy generálkivitelező cégeknek gondokat okozhat. Ezt a hatást tovább mérsékli az is, hogy a kormány terveiben több nagy, nem EU-s finanszírozású projekt is szerepel.

 

Fokozódó szakemberhiány, emelkedő munkadíjak

 

Sajnos egyre erősebb tendencia, hogy sok szakember külföldön vállal munkát. Az elvándorlás komoly szakemberhiányhoz vezetett, ami a kivitelezési munkadíjak kismértékű emelkedését vonta maga után már 2015-ben is. Ez a folyamat a lakásépítés fellendülésével tovább fokozódhat.

 

Mindehhez hozzájárul az építőipari szakmunkástanulók alacsony és egyre csökkenő száma, valamint az építőipari szakmunka alacsony népszerűsége a fiatalok körében. Markovich Béla szerint összefogásra van szükség a kormány és az építőipari vállalkozások között, hogy több fiatal válassza hivatásának az iparágat. Véleménye szerint ehhez béremelésre van szükség, valamint javítani kell az építő szakmák társadalmi elismertségét.


A Mapei Kft.  

A Mapei Kft. az építőipari segédanyaggyártás és -forgalmazás egyik legjelentősebb piaci szereplője Magyarországon. 1991-ben alakult a világhírű olasz anyavállalat, a Mapei S.p.A. leányvállalataként. Egy gyára működik Sóskúton, ahol építőipari segédanyagok gyártása folyik a hazai piac mellett exportra is.  

A Mapei 148 főt foglalkoztat, valamint felelős vállalatként kiemelt szerepet vállal a szakemberképzésben, amit 2010-ben Gazdasági Miniszteri Kitüntetéssel ismertek el.  

www.mapei.hu

Mapei Kft.Gazdaság