Az új épületnél nagy szerepet kapnak a műemléki szempontok, a fenntarthatóság, a közösségi terek kialakítása, valamint illeszkedése a városképbe. Várhatóan 350 ezer látogatót vonz majd évente.
A korábbi várakozásoknak megfelelően eredményt hirdettek a Közlekedési Múzeum új épületének tervezésére kiírt nemzetközi pályázaton, melyet a New York-i székhelyű Diller Scofidio + Renfro építésziroda nyert el. A projekt keretében megszülető új épület Budapest X. kerületében, a kőbányai Magyar Államvasutak egykori Északi Járműjavító területén kap majd helyet. Ez a nagyszabású kulturális fejlesztésre kiírt pályázat világszerte nagy érdeklődést váltott ki, összesen 13 építésziroda nyújtott be pályaművet.
A pályázatok elbírálása során olyan értékelési szempontokat vettek figyelembe, mint például:
Az 1899 óta fennálló Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum Európa egyik legrégebbi közlekedési múzeuma volt, amely évente mintegy 150-200 ezer látogatót vonzott. Városligeti épülete azonban nem volt alkalmas a kiállítás mellett a folyamatosan gyarapodó gyűjtemények és archívumok, a restaurátorműhelyek és a korszerű múzeumi infrastruktúra elhelyezésére.
Az új helyszín környezetében több város rehabilitációs beruházás zajlik, amelyek közül legjelentősebb a Magyar Állami Operaház Műhelyházának kialakítása, valamint a Népliget – Budapest legnagyobb területű, de kevéssé látogatott városi parkjának – megújítása. Az így létrejövő kulturális-rekreációs negyed egyik fókuszpontja az új Közlekedési Múzeum lehet.
Az új épületben lehetőség nyílik a kiállítóterek kialakítása mellett raktárak és restaurátorműhelyek elhelyezésére, miközben konferencia- és rendezvényhelyszínként is szolgál majd. Az éves látogatószám pedig várhatóan megduplázódik, tehát mintegy 350 000 fővel számolnak.
Az ÉVOSZ Médiatagozata által első ízben szervezett konferencián az ágazat kommunikációs és marketing szakemberei teszik le egy közös tudástár alapjait.
A nagykanizsai cég a helyi Családok Átmeneti Otthonában újította fel a vizesblokkot.