A fővárosi Déli Körvasút projektben három új állomás is elkészül, Nádorkert megállóhely többek között Dél-Budát köti majd be a főváros vérkeringésébe.
A Déli Körvasút beruházásról már korábban beszámoltunk: a Budapesti Fejlesztési Központ (BFK) óriásprojektje új lendületet ad majd a közösségi közlekedésnek a főváros déli részén, ráadásul hosszú évtizedek óta ez az első olyan vasúti beruházás, amely nemcsak az ingázókat, de a budapestieket is szolgálja.
A három, helyenként négyvágányúvá bővülő körvasút Kelenföldet köti majd össze Ferencvárossal, és a beruházás során három új vasúti megállót is építenek:
teremt majd közvetlen kapcsolatot.
Ahogy a Déli körvasút városias, lakott területeken futó szakaszait, úgy a Nádorkert vasúti megállót is egy íves zajvédő fal veszi majd körül. Ez az íves borítás nemcsak izgalmassá és látványosan modernné teszi majd a vasútállomást, de a zajvédő fal a közelben élőket és dolgozókat is védi a vasút zajától.
A Nádorkert megálló új közlekedési kapcsolatokat is teremt Dél-Budán: a megállóhelytől a később meghosszabbítandó budai fonódó villamosra, valamint a Budafokra tartó autóbuszjáratokra is könnyen át lehet majd szállni.
A cikk a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) támogatásával jelent meg.
Rövidesen vízi útjára indul Paks II. történetének első elkészült nagyberendezése, az 5. blokk zónaolvadék-csapdája. A 730 tonnás berendezés a Pakson épülő blokktípus egyik, úgynevezett passzív biztonsági berendezése, ami arra szolgál, hogy ha a szinte lehetetlen is bekövetkezne, meggátolja annak káros környezeti következményeit.
Az Építőipari Nívódíjjal jutalmazott projektben nem csupán a volumen miatt születtek páratlan megoldások a Market generálkivitelezésében és az Óbuda Group lebonyolításában.