2024.03.28, Csütörtök
A vírus egy újabb hatása mutatkozott meg az építőiparban
Illusztráció/Kárpáti László - magyarepitok.hu

A vírus egy újabb hatása mutatkozott meg az építőiparban

magyarepitok.hu

2020.08.12. 08:00 - Gyöngyösi Klaudia

A vírushelyzet szinte minden szektorban változásokat idézett elő. Kisebb vagy nagyobb mértékben, de átrendeződtek a piacok. A vásárlók magatartása is átalakulóban van, több iparágban felülírva az éves várakozásokat. Értelemszerűen az otthonok állagmegóvását, építését érintő projektek esetében is eltolódtak a hangsúlyok, a tetőfelújítási tervek is módosultak, amelyre a Terrán Tetőcserép Gyártó Kft. által készített kutatás is rávilágít.

Hirdetés

A váratlan és hirtelen mutatkozó gazdasági visszaesés hatása az építőiparban is érzékelhető, amellyel kapcsolatban egy átfogó felmérést készített a Terrán Tetőcserép Gyártó Kft. Akik 2020-ra terveztek építkezést vagy házfelújítást, a megváltozott anyagi helyzet okán újra kellett tervezzék a kiadásaikat. Van, aki lemondott a beruházásról a közeljövőben, egyesek halasztanak vagy optimalizálnak, míg mások önerőbők kezdtek bele a munkálatokba.

A Terrán által megkérdezettek 72,9%-a tervez valamilyen jellegű „otthon projektet” még az év fennmaradó részére, ám ezek elsősorban kisebb beruházások, mint például a ház körüli barkácsmunkák, vagy a kertépítés. A válaszadók csaknem 57%-a későbbre ütemezte a megvalósítást vagy költség szinten hoz ésszerűbb döntéseket (optimalizál), de ez főként a nagyobb beruházásokat érinti.

Az optimalizálók tartanak attól, hogy a kialakult helyzet negatívan érinti őket anyagilag, ezért megfontoltabban vásárolnak, és a nagyobb beruházásokat hajlamosak elhalasztani, ahogyan az óvatosabb halasztók is, de ők nem mondanak le mindenről.

 

A Terrán minden helyzetben az előrelépést keresi

A DIY (csináld magad) szegmens csaknem 26%-ot tesz ki, melynek tagjai egyébként sem bíztak volna meg szakembert a feladatok vagy azok egy részének elvégzésével, ezért kevésbé érzik szükségesnek a költségvetésük áttervezését a kialakult helyzet miatt. A csoport közel 90%-a tervez még valamilyen kisebb-nagyobb beruházást erre az évre.

A válaszadók több mint 40%-a a pénzügyi hátterének romlását tapasztalta az elmúlt időszakban. A vásárlók anyagi érzékenységét tovább növeli a jövőbeli bizonytalanság és az anyagi helyzet negatív megítélése is.

Bár az építőanyagok online beszerzése még gyerekcipőben jár, a beton tetőcserépgyártó felmérése szerint már látszik a nyitottság ebben a kérdésben is.

A potenciális vevők számára a vásárlói és szakértői vélemények, valamint az anyagszükségletre vonatkozó információk a legfontosabbak, ez adja a tájékozódás alapját, elsősorban a költségeket optimalizálók körében.

„Cégfilozófiánk egyik meghatározó eleme a folyamatos fejlődés, ezért minden helyzetben az előrelépés lehetőségét keressük, továbbá az érdeklődők és a vásárlók még magasabb szintű kiszolgálásra törekszünk” - mondta Tóth Szabolcs, regionális marketing igazgató.

„Nincs ez másképp a jelenlegi viszonyok között sem. A kutatás eredményének fényében ezért Tetőt építek néven életre hívtunk egy olyan információs platformot, amelynek segítségével az építkezést, felújítást tervezők könnyedén megtalálhatják a témában felmerülő összes kérdésre a válaszokat” – tette hozzá a marketing igazgató.

 

Nem kell lemondani az időtálló új tetőről

Felmerül a kérdés, hogy a keresletet hogyan befolyásolta a járvány, milyen termékeket keresnek azok, akik optimalizálják a költségeket, halasztanak, továbbá azok, akik saját maguk kezdtek vagy kezdenek bele a munkálatokba.

A vállalat eredményei alapján szignifikáns változás nem mutatható ki.

Továbbra is nagy az érdeklődés a napelemes tetőcserép iránt, ami abból is fakad, hogy az a gyártó egyes tetőcserepeivel is kompatibilis, vagyis tetőfelújítást követően is megoldható a felhelyezése, másrészt a gazdaságos, de minőségi megoldások is előtérbe kerültek, így azoknak sem kell lemondania az időtálló, új tetőről, akik faragnának a költségeken.

Iparági hírekTerrán Tetőcserép Gyártó Kft.iparági elemzésépítőiparkoronavírus

Hírlevél

Hirdetés