2024.04.23, Kedd
210 tonnás gépláncot avatott fel a V-Híd: történelmi lépés az ágazatnak
Fotók: Dernovics Tamás/magyarepitok.hu

210 tonnás gépláncot avatott fel a V-Híd: történelmi lépés az ágazatnak

magyarepitok.hu

2020.09.18. 12:08 - Szabó Ákos

Európában is csak három darab van abból a több, mint 45 méter hosszú vasútépítő szerkezetből, melyet 5 éves születésnapi ünnepségén mutatott be a V-Híd. A vásárlással immár minden vasútépítési feladat ellátására képes magyar vállalat és társai a következő években csak Magyarországon ötezer milliárd forintnyi vasúti és közúti beruházást végezhetnek el.

Hirdetés

A debreceni Tocóvölgy vasútállomásnál tartotta meg nagyszabású gépbemutatóval egybekötött születésnapi ünnepségét a V-Híd Építő Zrt. A helyszínválasztás azért is szimbolikus, mert a Mészáros-csoport és a magyar vasúti piac egyik meghatározó cége vállalta el nemrég az állomás fejlesztését is. Az alprojekt a BMW-gyár építkezéséhez és Debrecen további jelentős mértékű ipari beruházásaihoz is kapcsolódó Füzesabony-Debrecen vonal építkezésének része.

 

 

Élőben lehetett látni, hogyan működik a 45 méter hosszú géplánc

Az ünnepséget közvetlenül a vasúti vágányok mellett tartották meg, ahol működés közben is bemutatták a V-Híd által megvásárolt, SMD-80/UVP 2002-es vágányépítő és -átépítő gépláncot. A több elemből álló szerkezet beszerzésével a vasúti munkák teljes vertikumát el tudja látni immár a V-Híd, a magyar fejlesztések megvalósításához nem lesz szükséges külföldi tulajdonú kapacitások lekötésére.

 

A V-Híd új gépláncát bemutató videója

Az 5 éves évfordulón először Mészáros Lőrinc, a V-Híd Építő Zrt. tulajdonosa szólalt fel, aki mintegy 210 tonnás, több, mint 45 méter hosszú szerkezetről kifejtette:

egy szupergépet avattak fel.

 

Palkovics László, Szijjártó Péter, Mészáros Lőrinc, Kósa Lajos

Rámutatott, hogy az elmúlt 10 évben megváltozott az építőipari piac szerkezete, mely az azelőtti 30 évben alakult ki, immár több sikeres magyar cég van jelen benne. Kifejtette: a V-Híd abban is fontos szerepet vállal, hogy nem csak fővállalkozóként van jelen a beruházásokon, hanem jelentős gép- és személyi állományával egy projekt minden területén tud dolgozni. Erre bíztatta a többi építőipari vállalat tulajdonosát is, akiknek egyben sok sikert is kívánt.

Elmondta még, hogy

az elmúlt 30 évben 100 évnyi lemaradást kellett behoznia a magyar vállalatoknak a külföldiekkel szemben: ennek teljesítésére az ágazat pedig büszke lehet.

 

Szijjártó: Minden idők legerősebb magyar nemzetgazdaságát kell felépíteni

Az eseményen Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter beszédjét gyermekkori emlékeinek felidézésével kezdte: a miniszter szülei önerőből alapított vasúti vállalkozása a ’80-as évek második felében az elsők között volt Magyarországon. Elmondta: minden idők legerősebb magyar nemzetgazdaságát kell felépíteni, amihez erős nemzeti gazdaság kell. Ez akkor tudja szerepét ellátni és autonóman működni, ha

vannak olyan magyar tulajdonú vállatok, amelyek a nemzetstratégiai jelentőségű és nagy horderejű projekteket is el tudják végezni

– derült ki szavaiból.

 

Európa szívében fontos a vasúti infrastruktúra

 

 

Kifejtette: Magyarország Európa szívében helyezkedik el, ennek adottságait is kihasználva érkezett az elmúlt 10 év jelentős mértékű beruházása hazánkba. Ehhez pedig szükséges a nagymértékű infrastruktúra-fejlesztés, ami eddig is zajlott. A vasúti beruházások jelentőségét külön hangsúlyozta:

elmondása szerint a következő időszakban folyamatosan kell haladnia a vonalak fejlesztésének és bővítésének, így 2024-ig 5000 milliárd forintot fordítanak a feladatra a közúthálózat fejlesztésével együtt.

Kiemelte még, a V-Híd által megvásárolt géplánccal a legbonyolultabb, legösszetettebb, eddig csak külföldi vállalatok által megvalósítható feladatokat is el tudja végezni magyar cég, mostantól nem lesznek német vagy francia vállalatok menetrendjére utalva.

A cég nem csupán egy eddig Magyarországon nem létező képességet teremtett meg fejlesztésével, hanem az európai piacon is keresett kapacitást hozott létre

– mutatott rá.

 

Az iparág meghatározó szereplője lett a V-Híd

Palkovics László innovációs és technológiai miniszter a V-Hidat köszöntő beszédében rámutatott: a cég megalapítása utáni első évét stratégiai tervezéssel töltötte, ezt követően kezdett a kivitelezésbe - a tárcavezető hangsúlyozta ennek a lépésnek a fontosságát a cégalapításnál. Kifejtette még: a vasútépítés új dimenzióba kerül a következő években és a 300 főt alkalmazó (alkalmazottainak számát az elmúlt évben megduplázó) V-Híd az iparág meghatározó szereplőjévé tudott válni.

 

 

Nagy vasúti beruházásokat készítenek elő

A V-Híd számos jelenleg is futó munkája közül többek között külön kiemelte az eseménynek is helyszínt adó Debrecen-Füzesabony szakasz fejlesztését. Elmondta, hogy a következő években számos vasútfejlesztési beruházásra kerül sor,

többek között a szomszédos államokkal a magyar vasúti kapcsolatokat fejlesztő projekteket említette, 

illetve a BFK és a NIF munkájával jelenleg már előkészítés alatt álló budapesti elővárosi vasúti fejlesztésekre is kitért.

Végezetül pedig arra is rámutatott, hogy nemcsak a vasútvonalak, hanem a szerelvények is meg fognak újulni, ehhez pedig olyan megoldást kíván találni a kormány, melynek keretében az országban készítenék el a vasúti kocsikat és mozdonyokat.

 

 

Galéria

Iparági hírekV-Híd Építő Zrt.vasútfejlesztésDebrecen

Hírlevél

Hirdetés