2024.04.25, Csütörtök
Az előregyártott építőipari elemek lehetnek a következő időszak slágerei
A Merkbau Zrt. generálkivitelezésében épülő szákszendi sertéstelep Illusztráció: Nagy Mihály/magyarepitok.hu

Az előregyártott építőipari elemek lehetnek a következő időszak slágerei

magyarepitok.hu

2021.05.05. 12:40 - Kolinek Nóra

Az újHÁZ Centrum sajtóreggelijén részletesen beszéltek a környezettudatosság piaci előnyeiről is.

Hirdetés

Reprezentatív kutatást végzett az újHÁZ Centrum a környezetbarát építőipari megoldások hazai megítéléséről. A kutatás eredményeiről sajtótájékoztató keretén belül számoltak be szerda reggel.

Az újHÁZ Centrumot hazánk meghatározó, teljes mértékben magyar tulajdonban lévő építőanyag-kereskedelmi hálózatát 1997-ben alapították. Az országos hálózat több mint 80 kereskedést foglal magába, amelyeken több mint 2.000 főt foglalkoztat, és minden építkezéshez, felújításhoz szükséges építőanyag széles választékát kínálja – kezdte beszámolóját Dr. Rázsóné Szórády Csilla, az újHÁZ Centrum vezérigazgatója.

A generálkivitelezés mellett az építőipari kereskedelemben is szerepet vállaló Merkbau Zrt. 2004-ben csatlakozott az újHÁZ Centrumhoz, amelynek az utóbbi években már az egyik legnagyobb tagja lett, nagyjából 9-10 százalékos forgalmi részaránnyal.

Az építőiparban évről évre megjelenő új technológiák fejlesztésénél egyre jelentősebb szempont lett a környezettudatosság, és az ilyen típusú megoldásokra állami támogatás is igényelhető

 – hangzott el az eseményen.

 

Számos előnyt kínálnak a zöld megoldások

A fenntartható technológiák és építőanyagok körültekintő megválasztása nemcsak környezetvédelmi hanem gazdasági szempontból is fontos. Döntő érv lehet még egy ilyen beruházás mellett, hogy

  • növeli az ingatlan értékét,
  • csökkenti az épület üzemeltetési költségeit
  • és javítja a lakók életminőségét

Az újHÁZ Centrum legfrissebb, 18-59 éves korosztály körében végzett reprezentatív* kutatása betekintést nyújt a fenntartható építőipari megoldások megítélésébe és az igényelhető állami támogatásokkal kapcsolatos tájékozottságba – ismertette Döry Gábor újHÁZ Centrum marketing igazgatója.

Diagramok: újHÁZ

 

Bár költségesebb, mégis jól megtérülő befektetés

A felmérésből kiderült, hogy

a lakosság felének számít a környezetvédelem, mikor építkezésbe, felújításba kezd, közülük 7 százalék számára pedig ez az elsődleges szempont az otthonteremtésnél.

Bár a kitöltők több mint háromnegyede a fenntartható megoldások telepítését jóval költségesebbnek tartja a hagyományos technológiák alkalmazásánál, 54 százalékuk szerint ezek a befektetések megtérülnek.

A kérdőív kitért a fenntartható építőanyagokra és energetikai rendszerekre lehívható állami támogatásokra is. A megkérdezettek 40 százaléka egy éven belül, 22 százalékuk pedig ugyan nem a következő 12 hónapban, de tervez építkezni vagy felújítani.

 

A napelemet szinte mindenki ismeri

A környezetbarát energetikai megoldások közül

egyértelműen a napelem (91 százalék), a korszerű hőszigetelés (87 százalék) és a napkollektor (79 százalék) ismertsége a legmagasabb,

de a hőszivattyú (56 százalék), az inverteres klíma (42 százalék) és az okostégla (36 százalék) is a népszerű technológiák közé tartoznak.

A válaszadók közel egyharmada a legköltségesebbnek a napelemet tartja a fenntartható megoldások közül, ezt követi a szintén kevésbé pénztárca-barátnak gondolt hőszivattyú (19 százalék), a napkollektor (18 százalék) és az okostégla (14 százalék).

Arra a kérdésre, hogy milyen tendenciák figyelhetők meg építőanyagra és technológiára vonatkoztatva, melyik fejlődik gyorsan, milyen termék iránt nő a kereslet rohamosan az ügyvezető úgy válaszolt:

Az előregyártott elemek iránt egyre nagyobb érdeklődést mutat a piac, és az elkövetkező 5 évben akár markánt felfutásra is számítani lehet ezen a területen.

 

A kereskedések munkatársai kiemelt szerephez jutnak a tájékoztatásban

A kutatás alapján a piacon elérhető környezetbarát építőipari megoldásokról legtöbben az internetről – weblapokról, szakmai oldalakról – (70 százalék), a kitöltők majdnem fele a sajtóból, 32 százalékuk a közösségi médiából, illetve további 29 százalék pedig a családtól és barátoktól tájékozódik.

A megkérdezettek mintegy ötöde olyan szakértők véleményét is kikéri a kérdésben, mint a barkácsáruházak és szakkereskedések munkatársai, vagy a kivitelezők.

Az újHÁZ Centrum tapasztalatai szerint

az építőipar jövőjét az állam beavatkozása mellett, a fenntarthatóság határozza meg, éppen ezért ez egy olyan témakör, amiben kifejezetten fontos a lakosság edukálása.

A környezettudatos technológiák és alapanyagok ára magasabb az átlagnál, ezért a vásárlókat a kereskedésekben dolgozók nehezebben tudják motiválni ezek kiválasztására.

A kereskedés hálózat kínálatában a hagyományos építőanyagok mellett megtalálhatók többek között olyan energiatakarékos termékek, mint az okostégla, a korszerű hőszigetelés, vagy a szárazépítés környezetbarát elemei - innovatív építőlemezek, vakolatok, festékek, természetes beltéri és kültéri falburkolatok, illetve padlóburkolatok.

Az újHÁZ Centrumnál szintén látható az a tendencia, hogy a szakemberek egyre gyakrabban alkalmazzák a kisebb környezeti terhelésű anyagokat: sok ház épül okostéglából, illetve népszerűek a vastagabb hőszigetelések is.

 

„Alapelvünk, hogy a házra hosszútávú befektetésként kell tekinteni, így az építőanyagválasztáskor nem a pillanatnyi szabályozást, hanem az évtizedekre fennálló előnyöket érdemes figyelembe venni."

- fejtette ki Dr. Rázsóné Szórády Csilla, az újHÁZ Centrum vezérigazgatója.

Végezetül hozzátette még: "az újHÁZ Centrumnál kiemelten fontosnak tartjuk az alapos tájékoztatást, ezért kollégáink szerte az országban felkészülten, naprakész információkkal várják a kereskedéseinkbe látogatókat a környezetbarát megoldásokról és az alkalmazásukra igényelhető támogatásokról, valamint a vevő számára legmegfelelőbb építőanyag kiválasztásában is segítenek."

 

* Az újHÁZ Centrum megbízásából készült Opinio kutatás adatfelvétele 2021. április 13. és április 16. között zajlott. Az 1339 kitöltő alapján létrejött minta reprezentatív a 18-59 éves okostelefonnal rendelkező magyar lakosságra kor, nem, lakóhelytípus, régió és iskolai végzettség szerint.

Galéria

Iparági hírekMerkbau Építőipari és Kereskedelmi Zrt.Újházépítőanyagok

Hírlevél

Hirdetés