2024.03.28, Csütörtök
Új forgalomirányító központokkal válik hatékonyabbá a GYSEV

Új forgalomirányító központokkal válik hatékonyabbá a GYSEV

magyarepitok.hu

2017.03.21. 14:03 - Hegedűs Gergely

Sopronban, Szombathelyen és Csornán is új központ épült, ezzel egységes rendszerbe került 44 állomás, ami hatékonyabb forgalomszervezést, gazdaságosabb üzemeltetést és kevesebb a késést eredményez.

Hirdetés

Átadták a GYSEV új központi forgalomirányító és ellenőrző rendszerét Sopronban. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közleményéből kiderült, a mintegy 7,7 milliárd forintos beruházásnak köszönhetően egységes forgalomirányítási rendszer lép működésbe a GYSEV teljes hazai vonalhálózatán.

A projektben Sopron mellett Szombathelyen és Csornán is létesült egy-egy központ. A szombathelyi Forgalomirányító Központból (KÖFI) irányítják a Szombathely – Zalaszentiván, a Sopron – Szombathely – Szentgotthárd és a Porpác – Szombathely között közlekedő vonatokat, ellenőrzik a Kőszeg – Szombathely közötti közlekedést. A csornai állomásépület emeletén létesült KÖFI központból pedig a Győr – Sopron és a Hegyeshalom – Csorna – Porpác viszonylatok távvezérlését végzik. A hálózat felső szintű üzemirányítását a Sopronban létrejött Forgalomellenőrző Központban (KÖFE) dolgozó szakemberek látják el.

Katasztrófák esetére egy úgynevezett havaria központot és létrehoztak, amely veszélyhelyzet esetén képes mind a három állomás feladatát egységesen átvenni.


Európai szinten is kiemelkedő szintű integráció

A beruházásnak köszönhetően a GYSEV által üzemeltetett magyarországi vasúthálózat mind a 44 állomása egységes vasútüzemi felügyeleti rendszerbe integrálódik, ami európai szinten is kiemelkedő eredménynek számít. A forgalomirányítás megújításával csökken a vasúti közlekedés zavartatásának lehetősége, növekedhet a vasútvonalak átbocsátó képessége, ritkulhatnak a késések.

Az új központok létrehozásakor összesen 26 négyzetméter felületű LED monitorfalat telepítettek, amelyek a vasúttársaság teljes vonalhálózatának egyidejű megjelenítésére alkalmasak. Az irányítói munkahelyekre összesen 240 monitort és 85 személyi számítógépet helyezett üzembe a kivitelezést végző Prolan-Savaria Konzorcium.


A teljes uniós keret kétharmadáról már döntöttek

Homolya Róbert, az NFM közlekedéspolitikáért felelős államtitkára a rendezvényen elmondta, a mostani uniós költségvetési időszak Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Programjának minden pályázati felhívása megjelent. "A meghozott támogatói döntések alapján a kötelezettségvállalás szintje 2017 tavaszára meghaladta a teljes, 1215 milliárd forintos keretösszeg kétharmadát" - fogalmazott az államtitkár.

Mi épül?vasútfejlesztés

Hírlevél

Hirdetés