2024.04.16, Kedd
Kevesebb átszállás és gyorsabb menetidő várható a felújított HÉV vonalakon
Főkép: Magyar Nemzet

Kevesebb átszállás és gyorsabb menetidő várható a felújított HÉV vonalakon

magyarepitok.hu, ted.europa.eu

2020.07.14. 08:00 - Gyöngyösi Klaudia

A HÉV-ek fejlesztése a következő évtized legjelentősebb, közel egymillió budapesti és agglomerációs lakos közlekedését segítő beruházása.

Hirdetés

A Budapest Fejlesztési Központ (BFK) kiírta a HÉV-vonalak tervezésére szóló tendert, melyet a Főmterv Mérnöki Tervező Zrt. nyert el – derül ki az uniós közbeszerzési adatokból. A H6 és a H7 HÉV szakaszainak korszerűsítése és meghosszabbítása a Kálvin térig fog megvalósulni több mint 7,1 milliárd forintból. A nyertes vállalat feladata a H6-os Ráckevei, valamint H7-es Csepeli HÉV-vonalak teljes körű infrastruktúra felújításának, valamint a Kálvin térig tartó bevezetésnek a megtervezése is.

A projekt célja az átszállásmentes, vagy kevesebb átszállással járó közösségi közlekedési kapcsolatok biztosítása.

További célok között szerepel:

  • az új HÉV járművek közlekedéséhez szükséges infrastruktúra biztosítása,
  • magasabb szolgáltatási színvonalú közösségi közlekedés megteremtése,
  • a HÉV-vonalakon az utazási sebesség növelése,
  • az esélyegyenlőség biztosítása,
  • az utazási komfort és az utastájékoztatás minőségének javítása,
  • valamint a HÉV-vonalak környezetének rendezése is.

 

Az évtized legjelentősebb közlekedési beruházása valósulhat meg

 

A BFK fejlesztési tervén szerepelnek a most érintett projektek is.

 

Ahogy azt korábban megírtuk, a HÉV-ek fejlesztése a következő évtized legjelentősebb, közel egymillió budapesti és agglomerációs lakos közlekedését segítő beruházása. A H6 és H7 vonalak fejlesztésének legfontosabb eredménye lesz, hogy a két déli HÉV-vonal meghosszabbításával a ráckevei és a csepeli járatok összefonódva, a Közvágóhíd állomástól föld alatt, a Boráros téren át egészen a Kálvin térig közlekednek majd, így ezekről a vonalakról átszállás nélkül elérhető lesz a metró.

A menetidő Csepelről a Kálvin térig 7, Ráckevéről pedig 30 perccel csökken majd.

A fejlesztés részeként akadálymentesítik a megállókat, megújítják az utastájékoztatást, rendezik az állomások környezetét és új P+R parkolók is létesülnek. A szakaszokon megszűnnek a sebességkorlátozások, így vonatok a jelenleginél gyorsabban közlekedhetnek majd. Továbbá a H7-vonal Csepel, Erdősor útig meghosszabbodik.

 

30 állomást alakítanak ki

A beruházás magába foglalja többek között a forgalomirányítás, az utastájékoztatás, az utasforgalmi létesítmények, az érintett közművek és a felszíni környezet tervezését is.

A projekt része továbbá:

  • 27 felszíni állomás,
  • 3 mélyállomás,
  • 1 kéregállomás,
  • 20 darab híd-műtárgy,
  • illetve 3 járműfenntartási telep megtervezése is.
Mi épül?Budapest Fejlesztési Központ (BFK)HÉVBudapesttervezésFőmterv Mérnöki Tervező Zrt.

Hírlevél

Hirdetés