2024.03.28, Csütörtök
24 órás munkavégzéssel haladnak a kivitelezők Sopron új alagútjával
Fotó: Griechisch Tamás

24 órás munkavégzéssel haladnak a kivitelezők Sopron új alagútjával

sopronmedia.hu, magyarepitok.hu

2020.12.04. 12:17 - Gyöngyösi Klaudia

Egy járat kialakítására előreláthatólag egy év áll rendelkezésre, a kivitelező Dömper Kft., Subterra-Raab Kft., valamint a Pannon-Doprastav Kft. konzorciumának.

Hirdetés

Már folyik az alagút kialakítása a soproni Bécsi-domb alatt a Dömper Kft., a Subterra-Raab Kft., valamint a Pannon-Doprastav Kft. kivitelezésében. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában készülő 780 méteres alagútpár megépítése az M85-ös ötödik szakaszának része – derül ki a sopronmedia.hu cikkéből.

A tervek szerint a kivitelezők naponta átlagosan két métert haladnak előre az alagút építésénél, így egy év múlva érhetnek át az egyik alagút túloldalára.

A kiviteli tervek egyeztetése, jóváhagyatása, valamint a tervszállítása is folyamatosan történik. Az alagút előtti felvonulási területen már megtörtént:

  • a teherbíró földmű kiépítése,
  • az aszfaltréteg beépítése,
  • illetve ezzel egy időben megkezdődött az alagútépítés kiszolgálására létesülő betonüzem építése.

Mindemellett már elkészült a csőrernyő és kialakították az alagútgallért is. Novemberben folyamatos, 24 órás munkavégzés mellett, bányászati technológiával megkezdődött az alagútfejtés a bal oldalon, a déli alagútban. Egy járat kialakítására előreláthatólag egy év áll rendelkezésre, a jobb oldali járat kialakítása további egy évet vesz igénybe – mondta el Kiss Boglárka, a NIF Zrt. szóvivője.

 

Egy látogatóközpontot is kialakítottak

Egy előre meghatározott rendszer segítségével a szakemberek folyamatosan monitorozzák az alagútszerkezet állékonyságát és figyelik milyen mozgások vannak a fejtés következtében az alagútnál.

Ez hagyományosan úgy működik, hogy meghatározott időközönként mérnek bizonyos pontokon, de a Bécsi-domb esetében, a nehéz megközelítés miatt, a kiviteli tervben megadott helyeken statikus GPS jeladókat telepítettek ki, és ezek segítségével követik az egyes pontok mozgásait. 

A munkaterületnél irodakontérek, is helyet kaptak, melynek harmadik emeletén egy látogatóközpontot alakítottak ki. Az előzetes ütemterv szerint a kivitelezést végző konzorcium 2021-ben a 84-es főút ideiglenes terelőútját fogja még elkészíteni és várhatóan 2022-ben fogja elkezdeni az Észak-nyugati elkerülő út építését. A szerződés szerinti befejezési határidő 2024. június vége.

Mi épül?Dömper Kft.Subterra-Raab Kft.Pannon-Doprastav Kft.építőipari cégekSopronalagút

Hírlevél

Hirdetés