2024.03.29, Péntek
120 kilométernyi új négysávos utat kap a Dunántúl
Illusztráció - Bernát Benjámin/magyarepitok.hu

120 kilométernyi új négysávos utat kap a Dunántúl

magyarepitok.hu

2019.11.04. 15:07 - Hegedűs Gergely

A projekt az új komáromi híddal beinduló teherforgalmat kezeli; a tervezőknek a 13-as, a 81-es és a 63-as főút bővítését kell előkészíteniük.

Hirdetés

A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közzétette a Komárom-Sárbogárd útvonalfejlesztés tervezésére vonatkozó közbeszerzést. A leendő nyertessel létrejövő tervezési szerződés a Komárom - Kisigmánd (M1-es autópálya mentén fekvő település) – Kisbér (81-es főút) - Székesfehérvár (M7-es) - Sárbogárd (leendő M8-as) útvonalra vonatkozik. Az érintett szakaszon tanulmányterv és hatásvizsgálati dokumentáció készítése, valamint a környezetvédelmi engedély megszerzése a feladat.


Budapest elkerülésére teremt lehetőséget

Ahogy azt korábban jeleztük, a kormány már döntött a Komárom és Székesfehérvár között a 13-as és 81-es utak négysávúsításáról. Ezt a közlekedési sávot hosszabbíthatja meg ez a fejlesztés az M6-os közelében fekvő Sárbogárdig.

A projektre azért van szükség, mert a Hídépítő Zrt., a Mészáros és Mészáros Kft., valamint a Hódút Kft. kivitelezte komáromi híd által beinduló szlovák-magyar teherforgalom várhatóan az M1-esen Budapest felé, illetve a 13-as és a 81-es főúton a déli régiók felé fog közlekedni.

A négysávos 13-as és a 81-es ugyanakkor a Győr felől érkező forgalomnak is alternatívát adna Budapest elkerülésére, kiegészítve a jelentős fejlesztésen átesett 62-es főúttal (Székesfehérvár-Dunaújváros), illetve a most szóban forgó Székesfehérvár-Sárbogárd útvonallal.


Így íveli át a Dunántúlt az új út

A most megjelent közbeszerzés két részből áll. A Komárom és Székesfehérvár közötti részprojektben az alábbiakat tervezik:

  • a 13-as főút burkolat megerősítése (115 kN terhelésre) a 2x1 sávos keresztmetszet megtartásával az új komáromi Duna-hídhoz vezető, Komáromot elkerülő másodrendű főút és az M1 autópálya között 5,3 kilométeren;
  • az M1-es és Székesfehérvár között a 13-as és a 85-ös főút négysávosítása 85,0 kilométer hosszan, a települések elkerülésével.
  • az M1-es autópálya komáromi csomópontjánál az autópálya 2x3 sávosításánál tervezésre kerülő csomópontját kell figyelembe venni.

A Székesfehérvár és Sárbogárd közötti útvonalra ez a részprojekt vonatkozik:

  • a 63-as főút négysávosítása 35 kilométeren az M7-es autópályán létesítendő új csomópont és a (távlati) M8-as autópálya sárbogárdi csomópontja között.
ÚtépítésNemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF)KomáromSárbogárdSzékesfehérvárM1-es autópályaM7-es autópályaM8-asHídépítő Zrt.Mészáros és Mészáros Kft.Hódút Kft.A-Híd Zrt.

Hírlevél

Hirdetés