2024.04.24, Szerda
Teljessé vált a kecskeméti autópálya-kapcsolatot négysávosító projekt
Fotók: Bernát Benjámin és Dernovics Tamás/magyarepitok.hu

Teljessé vált a kecskeméti autópálya-kapcsolatot négysávosító projekt

magyarepitok.hu

2020.08.05. 11:32 - Hegedűs Gergely

A megyeszékhely gyorsforgalmi bekötéséhez egy 5,7 kilométeres útszakaszt bővített a Duna Aszfalt az 54-es főúton.

Hirdetés

Szerdán délben Kecskeméten átadták az 54-es főútnak a város térségében négysávosodott szakaszát. Az M5-ös autópálya és az 5-ös főút közötti szakasz kapacitásbővítését a Duna Aszfalt Kft. kivitelezte. 

Kattintva galéria nyílik


A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházása az autósok szempontjából már decemberben elkészült, ám akkor hátra volt még számos projektelem, így a fejlesztés most vált teljessé.

Kecskemét gyorsforgalmi bekötéséhez egy 5,7 kilométeres útszakaszt négysávosított a kivitelező.

A projekt megszüntette a korábbi torlódásokat, de nem csupán Kecskemét elérhetősége javult: a város déli ipari területén található vállalkozások kiszolgálása is kedvezőbbé vált.


Körforgalmak és kerékpáros fejlesztések egészítették ki a négysávosítást

A beruházás keretében a bővítés mellett az autópálya „Kecskemét Dél” csomópontjánál a korábbi útkereszteződések helyén biztonságos, nagy áteresztő képességű turbó körforgalmak épültek. Hasonló kialakítású körforgalmak épültek az 541-es főút (Halasi út), a Búzakalász utca, valamint a 5-ös főút kereszteződésében is. Az öt turbó körforgalom közül három teljesen újépítésű, kettő pedig a meglévő egyszerű körforgalmak kibővítésével valósult meg.

A projekt teljes befejezéséhez szükséges volt a főút melletti ingatlanok kiszolgálását biztosító szerviz- és kerékpárutak megépítése is. 

Az 54-es főút északi oldalán közel 7 km egyesített szerviz- és kerékpárút, míg a déli részen 4,5 km földút épült. Az egyesített szerviz- és kerékpárút az iparterületen lévő munkahelyek könnyebb és biztonságosabb elérését biztosítja a helyi lakosok számára.

A Búzakalász utcánál, az 541-es főútnál és az 5-ös főútnál kerékpáros aluljárók készültek. Összesen négy új aluljárót alakítottak ki, egy meglévőt pedig meghosszabbítottak. A beruházás keretében a főút melletti védőfásítás területén közel 3 ezer facsemetét ültetettek.


Hazánkban egyedülálló körforgalom épült az 5-ösnél

A szerdai eseményen részt vett Szemereyné Pataki Klaudia, Kecskemét polgármestere is. Szavaiból kiderült, az érintett szakaszon napi átlagban 15 ezer gépjármű közlekedik. "Az úttal feltárt iparterületek összesen 660 hektárt tesznek ki, ahol megközelítőleg 8000 ember dolgozik” - tette hozzá. 

Juhász Zoltán, a NIF Zrt. útfejlesztési igazgató-helyettese elmondta, az 5-ös főútnál háromsávossá átépített turbókörforgalom egyedülálló. "Eddig ilyen méretű és geometriájú, jelzőlámpa nélküli körforgalom még nem készült hazánkban. Újszerűsége ellenére a tapasztalatok szerint a közlekedők hamar megszokták” – árulta el. 

Arra is kitért, hogy az út területéről mentett  több mint 37 ezer köbméter humuszos termőréteget a közelben lévő jó minőségű termőföldeken hasznosították.

Dr. Salacz László, a térség országgyűlési képviselője rámutatott, a beruházással csökken az átmenő forgalom okozta környezeti terhelés Kecskeméten a település déli elkerülőjét használók esetében. "Összességében elmondható, hogy az új útszakasz már most hatékonyan beépült városunk úthálózatába, ezzel is elősegítve Kecskemét versenyképesebbé tételét" - mutatott rá.

Galéria

ÚtépítésDuna Aszfalt Zrt.54-es főútKecskemétM5-ös5-ös főútNemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF)

Hírlevél

Hirdetés