2024.04.20, Szombat
Így halad a Debrecen-Füzesabony vasútépítkezés
A fotók a beruházáson készültek (Dernovics Tamás/magyarepitok.hu)

Így halad a Debrecen-Füzesabony vasútépítkezés

magyarepitok.hu, nif.hu

2020.09.23. 18:29 - Szabó Ákos

A projektben többek között 34,1 kilométer hosszan épül ki hézagnélküli vágány a V-Híd munkájával.

Hirdetés

Már korábban is beszámoltunk a Debrecen ipari fejlődésére reagáló, a város és Füzesabony közötti vasúti kapcsolatot fejlesztő projektről, melyet a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában valósítanak meg. Legutóbb a kivitelező V-Híd Zrt. születésnapi és gépbemutató eseménye kapcsán írtunk az építkezésről (az ünnepséget az érintett Tocóvölgyi állomásnál tartották meg).

Most a NIF közleményéből az derül ki, hogy hétfőtől Debrecenben visszaadják a forgalomnak a Vértesi úti átjárót, miután az átépítése befejeződött. Emellett kitérnek arra is, hogy október 5. és 22. között lezárják a debreceni Kishegyesi úti átjárót, időszakosan nem csupán az autós, hanem a gyalogos forgalom elől is.

 

A fejlesztésben érintett vasútvonal

A teljes fejlesztésben az érintett vonalszakaszon a meglévő nyomvonal felújítását végzik el 11,6 kilométer hosszan, 3,6 kilométeren pedig a szükséges korrekciókat építik meg. Debrecen és Tócóvölgy állomások között kétnyomosítják a pályát.

A projekt során összesen 31,4 kilométer hosszan épül ki hézagnélküli vágány.

 

Négy állomást is átépítenek

 

 

Debrecen állomáson az üzemi épületet, Tócóvölgy állomáson pedig a jelenlegi felvételi épületet alakítják át. A Macs Ipari Park állomáson új üzemi épület létesül, Macs állomáson pedig a jelenlegi felvételi épület helyén egy új felvételi épületet építenek

A projekt számos további munkafolyamatot foglal magába, többek közt:

  • kiépítik és átalakítják a térvilágítást az állomásokon és a létesülő megállóhelyeken,
  • átalakítják a felsővezetéki rendszert Debrecen állomáson,
  • új állomási és vonali biztosítórendezések építése és Debrecenben a jelenlegi biztosítóberendezés átalakítása,
  • központi forgalomirányító rendszer jön létre a vonalszakaszon, és forgalomirányítási központ létesül Macs Ipari Park állomáson,
  • új kábelhálózatot és integrált vasúti távközlő rendszert építenek ki az állomásokon és a vonalon,
  • új kitérőket építenek.

 

 

VasútfejlesztésV-Híd Építő Zrt.Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF)vasútfejlesztésDebrecenFüzesabony

Hírlevél

Hirdetés