2024.04.20, Szombat
Újabb szakaszt villamosítanak a Balaton északi vasútvonalán
illusztráció - Dernovics Tamás/magyarepitok.hu

Újabb szakaszt villamosítanak a Balaton északi vasútvonalán

magyarepitok.hu

2021.02.22. 18:49 - Hegedűs Gergely

Balatonfüred és Keszthely között összesen 105 kilométeren indulhat el majd a projekt, melyben az állomások és a megállók is megújulnak.

Hirdetés

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közzétette a Balatonfüred-Tapolca-Keszthely és ehhez kapcsolódva a Tapolca-Ukk vasútvonal fejlesztésére kiírt tervezői közbeszerzés eredményét.

A projektben a szűk keresztmetszet kiváltásának, a villamosításnak, a felvételi épületek rekonstrukciójának és a központi forgalomirányítás kialakításának az előkészítése történik meg. A fejlesztés a Szabadbattyán és Keszthely közötti villamosítás második üteme.

Ahogy azt többször is jeleztük, az első ütemet a Szabadbattyán és Balatonfüred közötti 55 kilométeren az R-Kord Kft. és a Vasútvill Kft. konzorciuma kivitelezi, ez a legutóbbi sajtóhírek szerint idén tavasszal zárul. 


Új állomásépületeket is kell tervezni

A tervezéssel érintett vasút összes hossza 105 kilométer, amely a Balatonfüred-Tapolca-Keszthely és az Ukk-Tapolca szakaszokból tevődik össze. A felsorolásból kiderül, a projektben megvalósul

  • mintegy 25 megálló/állomás esetében szükséges akadálymentes, magasperonok (át)tervezése,
  • az állomások vágányképének átalakítása és az ehhez kapcsolódó jelfogófüggéses biztosítóberendezések átalakításának megtervezése;
  • mintegy 11 középület (vasútállomási felvételi épületek) tervezése;
  • 9 utasbeálló tervezése;
  • továbbá legalább 4 helyszínen parkolók tervezése.


Gyorsabb és hűvösebb járatokat hoznak a motorvonatok

Ahogy azt korábban is jeleztük, a több mint száztíz éves vonalszakaszon ötven éve hajtottak végre utoljára jelentősebb korszerűsítést. A pályarekonstrukciós munkálatoknak köszönhetően az eddigi sebességkorlátozások is megszűnnek.

A fejlesztést a vonal leterheltsége is indokolja: a júliusi és augusztusi hétvégeken ellehetetlenül a közlekedés: dugóban állnak az autók, és a vonatokon gombostűt sem lehet leejteni. A felújítás és villamosítás ugyanakkor lehetővé teszi, hogy a Balaton mellé vezényeljék a korszerű, légkondicionált, elővárosi villamos motorvonatokat.

A felújítás további hozadéka, hogy a villamos vontatásnak köszönhetően csökkenhet az eljutási idő a Balatonhoz.

VasútfejlesztésKeszthelyBalatonfüredtervezésNemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF)Vasutvill Kft.R-Kord Kft.

Hírlevél

Hirdetés