2024.03.28, Csütörtök
Év végére eléri a Kelenföldi pályaudvart az 1-es villamos
Bernát Benjámin/magyarepitok.hu

Év végére eléri a Kelenföldi pályaudvart az 1-es villamos

magyarepitok.hu

2018.05.29. 11:52 - Szabó Ákos

A Colas Alterra és a Siemens kivitelezésében zajló projekttel összekötik a fővárosi Hungária körutat a 4-es metró végállomásával.

Hirdetés

2017 novembere óta zajlik Budapest tömegközlekedésének egy nagy jelentőségű fejlesztése: az 1-es villamos meghosszabbításának projektje, melyről lapunk korábban interjúban is beszámolt. A villamosvonal a fővárosi közösségi közlekedés egyik legfontosabb eleme, eddig a Hungária körúton és a Rákóczi hídon keresztül a Fehérvári útig haladt.

A most zajló mintegy 8,6 milliárd forintos beruházásban a Colas Alterra Zrt. és a Siemens Zrt. kivitelezésében a villamos el fogja érni a Kelenföldi pályaudvart – tájékoztatott a projekt bemutató rendezvényen a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).

 

A képre kattintva galéria nyílik.

 

Félezer fát ültetnek el

Az 1,7 kilométeres új, füvesített villamospályához 3 új megálló épül fedett peronokkal, valamint kialakítják az új végállomást is melynek 4 vágánya lesz. Nagyrészt teljes pályaszerkezet-cserét hajtanak végre és a közvilágítás is megújul az Etele út mentén.

 

 

Emellett jelentős zöldterület fejlesztésre is sor kerül. Az Etele-park teljes hosszában megújul a növényzet, a járófelület, a dísztér, és vízjátékot is építenek. Az Etele úton a leendő villamos nyomvonalán minden kivágott fát pótolnak, ahol lehetséges, átültetnek. Ennek során 400-500 fát és 11 ezer cserjét ültetnek ki, illetve 21 600 négyzetméteren felújítják a füves területeket is.

Végezetül pedig szintén a Colas Alterra és a Siemens újítja fel a nyár során az 1-es villamos szakaszának Mester utca és Györffy István utca közötti szakaszát is, mely az évek során leromlott állapotba került.

 

 

Folyamatosan fejlődik a város közösségi közlekedése

Az 1-es villamos meghosszabbítása beilleszkedik a Budapesten az elmúlt években zajló jelentős kötöttpályás fejlesztések közé – emelte ki a BKK képviselője az eseményen. A fonódó és a 3-as villamos, illetve a Budafoki kocsiszín beruházása is ugyanúgy fejleszti a közlekedést, mint most az 1-es villamos projektje, melyet 2015-ben már átvezettek a Dunán.

 

A vonal Etele térig történő meghosszabbítása befejeztével tovább bővül a Kelenföldi pályaudvar intermodális csomópont jellege. Az uniós támogatással megvalósuló beruházásban eddig nagyrészt bontási és közműkiváltási feladatokat hajtottak végre, illetve a múlt héten megkezdték a régi végállomás átépítését is. A teljes projekt várhatóan az év végére fejeződik be.

Galéria

Colas Alterra Zrt.Mi épül?villamoshálózat fejlesztésBKKSiemens Zrt.1-es villamos

Hírlevél

Hirdetés