2019.03.24, Vasárnap

Jövőre indulhat a Keletit Újpalotával összekötő gyorsvillamos építése

Hegedűs Gergely

2016.02.18

Az új villamos a Keleti pályaudvarig közlekedő 4-es metrót kiegészítve, illetve a túlzsúfolt zuglói buszjáratokat tehermentesítve a Keleti pályaudvar-Thököly út- Bosnyák tér-Csömöri út-Drégelyvár utca-Nyírpalota utca útvonalon át Újpalotáig halad.

Az új villamos a Keleti pályaudvarig közlekedő 4-es metrót kiegészítve, illetve a túlzsúfolt zuglói buszjáratokat tehermentesítve a Keleti pályaudvar-Thököly út- Bosnyák tér-Csömöri út-Drégelyvár utca-Nyírpalota utca útvonalon át Újpalotáig halad.

Az előkészítési feladatok befejezése után, 2017-ben kezdődhet meg a Keleti pályaudvart Újpalotával összekötő új, gyorsvillamosvonal kivitelezése. Ez derült ki Fónagy János, az NFM parlamenti államtitkára válaszából, amit Tóth Csaba, az MSZP zuglói országgyűlési képviselőjének írásbeli kérdésére adott a parlament honlapján.

Fónagy János közölte, hogy a fővárosi önkormányzat a 2014-2020-as finanszírozási időszakban 25 milliárd forint összegű támogatásra nyújthat be pályázatot az újpalotai villamosvonal megépítésének finanszírozásához.

A projekt támogatási kérelme azonban még nem érkezett be az NFM-hez. A fővárosi önkormányzat tájékoztatása szerint a villamosvonal megvalósíthatósági tanulmánya elkészült, a kiválasztott nyomvonallal kapcsolatos engedélyezési tervezésre a Budapest Közlekedési Központ Zrt. 2015-ben szerződést kötött, az engedélyezést követően a XV. kerületben az érintett ingatlanok telekrendezése szükséges.

Fónagy János írása szerint az új villamosvonal a tervek szerint a Keleti pályaudvar-Thököly út- Bosnyák tér-Csömöri út-Drégelyvár utca-Nyírpalota utca útvonalon át Újpalotán a Szilas parkig halad majd Mexikói úti kiágazással.

Az új villamosvonal létesítése azért merült fel, mert a Keletitől Zuglón keresztül Újpalota felé haladó utak és buszok jelentősen túlterheltek, és nem is tudják hatékonyan ellátni feladatukat. A projektet az is indokolja, hogy a Kelenföldet a Keletivel összekötő 4-es metró az eredeti tervek szerint a zuglói Bosnyák térig húzódott volna, ám végül a Keletinél lett a végállomása, és további meghosszabbítása Újpalota felé kérdéses.

A BKK nemrég további jelentős villamosfejlesztésekről adott hírt, a 2016-17-es  tervekben benne van a a fogaskerekű vasút meghosszabbítása és rekonstrukciója, az 1-es villamos déli meghosszabbítása Kelenföld vasútállomásig, a 2-es villamosvonal komplex rekonstrukciója, továbbá a Külső Bécsi úti villamosvonal létesítése.

(mti, magyarepitok.hu)

Galéria

Mi épül?villamoshálózat fejlesztés