2021.10.21, Csütörtök

M3-as metró

M3-as metró: gyorsított ütemben halad a kivitelezés három állomáson

2021.09.30

M3-as metró

A Corvin-negyednél már a negyedik mozgólépcsőt szerelik, a Klinikáknál a felszínen és a föld alatt egyaránt zajlik a munka.

M3-as metró: már a Nyugatinál is épülnek az új mozgólépcsők - galéria

2021.08.30

M3-as metró

Az Arany János utcában és a Nyugati pályaudvaron is látványosan halad a metrófelújítás. A SWIETELSKY Építő Kft. számos más feladat mellett a Nyugati pályaudvarnál megkezdte egy új lift kialakítását is az aluljáró és a felszín között.

M3-as metró: a déli szakaszon úgy újították fel a vasúti pályát, hogy közben a szerelvények áthaladását is biztosították

2021.08.11

M3-as metró

Az M3-as metró alagút- és vágányrendszerének Nagyvárad tér és Kőbánya-Kispest közötti szakasza a Swietelsky Vasúttechnika Kft. munkájával újult meg. Összefoglalónkban visszatekintünk az elvégzett feladatokra, és bemutatjuk a projekt legnagyobb kihívásait.

A Swietelsky Vasúttechnika Kft. sajtóközleménye a pénteki metróbalesetről

2021.08.03

Iparági hírek

Változtatás nélkül közöljük a vállalat szerkesztőségünknek megküldött közleményét.

M3-as metró: a Deák tér új gyalogos alagútján látványosan halad a munka

2021.07.26

M3-as metró

Kilenc állomás felújításán dolgozik az M3-as metró projektjének utolsó, belvárosi ütemében a SWIETELSKY Építő Kft., most a Deák tér mellett a Ferenciek tere állomásról is részletes információkat kaptunk arról, hogy halad a munka.

Megismerkedtünk a Swietelsky Vasúttechnika új ügyvezetőivel – interjú

2021.06.22

Vasútfejlesztés

Tovább dolgozik a Swietelsky Vasúttechnika az M3-as metró felújításán. A cég élére az év elején új ügyvezetők kerültek. Mindketten igen tapasztalt szakemberek, dolgoztak már számos építőipari beruházáson, de mindkettőjüknek a vasút jelenti a szakma csúcsát. Vadkerti-Tóth Tihamérral és Vingelmann Szabolccsal, a Swietelsky Vasúttechnika Kft. ügyvezetőivel beszélgettünk a kinevezésük óta eltelt fél év munkájáról, és arról, hogy mit szeretnének elérni a több mint 360 főt foglalkoztató cég élén. Mindemellett megkérdeztük őket az M3-as metró építkezéséről is az aktuális sajtóhírek kapcsán.

Az északi szakaszon szerzett tapasztalatok segítik a metrófelújítást

2021.05.31

Vasútfejlesztés

A Swietelsky Vasúttechnika Kft. munkájával újult meg az M3-as metró északi szakasza. Most visszatekintünk az elvégzett feladatokra, és bemutatjuk a projekt legnagyobb kihívásait.

Eddigi legfontosabb fordulatához ért az M3-as metró belvárosi felújítása

2021.05.30

M3-as metró

A látványos ferdeliftek beépítését hamarosan több állomáson is megkezdheti a SWIETELSKY Építő Kft.

Az ötszintes fővárosi metrócsomópont letisztult arculattal újul meg a föld alatt

2021.04.22

M3-as metró

A Deák téri állomás több mint 40 évig a budapesti metró egyetlen csomópontja volt, most a műemléki elemek megtartása mellett kap új köntöst. A SWIETELSKY munkájával komoly erőkkel zajlik az építkezés a felszín alatt.

Corvin-negyed, Semmelweis Klinikák, Kálvin tér: ezek a munkák zajlanak az M3-as metró három állomásán

2021.04.07

M3-as metró

A Corvin-negyednél a SWIETELSKY Építő Kft. már befejezte a mozgólépcsők elbontását és újak telepítésébe kezd.

Központi téma a fővárosban: részletek 20 állomás és közel 20 kilométernyi vasúti szakasz felújításáról

2021.03.25

M3-as metró

Az M3-as metrón középső szakaszának állomásairól rendszeresen tájékoztatunk a BKV Zrt. és a SWIETELSKY Építő Kft. szakembereinek segítségével. Most az óriásprojekt beruházójának projektigazgatója adott lapunknak interjút, új részletekre is rávilágítva.

Különleges kihívás volt az M3-as újonnan épülő alagútját összekapcsolni a Deák téri peronnal – háttér videónkhoz

2021.02.15

M3-as metró

Közel 30 méterrel a föld alatt, a Belváros épített környezetében dolgoztak. Próbafúrások, mérések és dedikált mérnökcsapat segítségével oldotta meg a SWIETELSKY Építő Kft. a liftépítéshez szükséges feladatot.

Több tonnás mozgólépcső-elemeket kell kivarázsolni az átépülő metróállomásokból

2021.01.20

M3-as metró

A SWIETELSKY Építő Kft. munkájának köszönhetően az állomásokon néhány motívumtól eltekintve már semmi sem idézi az egykori látványvilágot.

21. századi innováció az M3-as metrón - így halad hét megálló rekonstrukciója

2020.12.29

M3-as metró

Cikkünkben bemutatjuk milyen feladatokon dolgozik jelenleg a SWIETELSKY Építő Kft. azokon az állomásokon, melyek közül az első kettőt tavasszal, további kettőt nyáron, a legutóbbi hármat pedig november elején zárták le.

Pest történelmi helyszínének történelmi változásai: így alakul át a Corvin-negyed metróállomás

2020.12.05

M3-as metró

Az M3-as metró Corvin-negyed állomása komoly várostörténeti jelentőséggel bír, amelyet a SWIETELSKY munkájával korszerűsítenek. Mi történt eddig és mi várható a metróállomás fennállása során?

M3-as metró: 2022 tavaszán ismét a forgalomé lesz három belvárosi állomás

2021.09.06

M3-as metró

A Kálvin tér, a Corvin-negyed és a Semmelweis Klinikák is megnyílik az utasforgalom között: az állomásokon a SWIETELSKY Építő Kft. dolgozik. Az alagutakban a Swietelsky Vasúttechnika pedig már befejezte a bal vágány cseréjét és elkezdte a jobb vágány bontását.

A FŐMTERV Zrt. meghatározó szerepet játszik a főváros közlekedésében az M3-as metró pótlása kapcsán is

2021.08.30

Iparági hírek

A budapesti cég tervezte a hármas metró összes szakaszának pótlását.

Így működik az M3-as metró állomásait felújító SWIETELSKY Építő Kft. logisztikai bázisa Kőbánya-Kispest mellett

2021.08.08

M3-as metró

Hetente 60-80 vagon fordul meg a cég Kőér utcai telephelyén.

M3-as metrófelújítás: aláírták az alagúti munkák szerződésmódosítását

2021.08.03

M3-as metró

Az M3-as metrófelújítás vágány és alagútrendszeri munkálatait végző Swietelsky Vasúttechnika és a beruházó BKV aláírta a középső szakasz munkáira vonatkozó szerződésmódosítást. A megállapodással elhárult a lehetséges jogi akadály a fejlesztés tervek szerinti megvalósítása elől.

Látványos haladás az M3-as metrón: már a mozgólépcsőket építik be a belvárosi állomásokban

2021.06.28

M3-as metró

Immár a középső szakasz mind a kilenc megállóján dolgozik a SWIETELSKY Építő Kft., a síneket pedig a Swietelsky Vasúttechnika Kft. modernizálja a Nagyvárad tértől a Lehel térig is.

Kálvin tér: ferdelifttel éled újjá egy megálló, ahol metróvonalak keresztezik egymást

2021.06.19

M3-as metró

A Kálvin téri állomás az észak-déli metróvonal legmélyebben fekvő állomása, a Deák Ferenc tér mellett az M3-as vonal másik fontos átszállási kapcsolata. Az állomás a SWIETELSKY Építő Kft. munkájával újul meg.

Van olyan tér, ahol közel 30 méterrel a felszín alatt van az M3-as metró peronja, de melyik az?

2021.05.30

Tények a hármas metróról: amit eddig esetleg nem tudtál.

M3-as metró: szinte egyedülálló megoldással, ferdeliftes felvonókkal bővülnek a belvárosi állomások

2021.05.15

M3-as metró

A fővárosi metrófelújítás során a SWIETELSKY Építő Kft. egészen különleges módszerrel oldja meg azt, hogy a mozgólépcsők lejtaknáján keresztül akadálymentesen elérhető legyen számos állomás.

„Kilenc állomás, kilenc kihívás”

2021.04.10

Aktuális

A metróépítés és a SWIETELSKY foglalja keretbe Horváth Péter karrierjét. A márciusi Hónap Mérnöke 13 évvel ezelőtt a M4-es metró kivitelezésén kezdte el a munkát a Kálvin téri állomás építkezésén. Most az M3-as metró projektjének kilenc állomásra terjedő középső szakaszán pedig már projektvezető, ahol 5 állomás felújítását koordinálja – többek között a Kálvin térit is.

Így lélegzik a főváros leghosszabb metrójának legmélyebb szakasza

2021.03.31

M3-as metró

Az M3-as metró állomásain az utasokat kiszolgáló hálózat mintegy ötször annyi levegőt mozgat meg, mint egy hasonló méretű irodaházé, és pillanatok alatt reagál tűz esetén.

Nincs megállás, ezek a munkák zajlanak a föld alatt az M3-as metró vonalán

2021.03.09

M3-as metró

Cikkünkben bemutatjuk, hogyan halad a SWIETELSKY Építő Kft. az Arany János utca, a Ferenciek tere, a Corvin-negyed és a Klinikák metróállomásokon zajló munkálatokkal.

Áttöréssel érte át az M3-as állomását a Deák téren az új alagút - videó

2021.02.03

A SWIETELSKY Építő Kft. folyamatosan halad a BKV megbízásából a belvárosi metróállomások rekonstrukciójával és modernizálásával. Ennek - számos más feladat mellet - az akadálymentes közlekedés kialakítása is a része a vonal legmélyebben fekvő megállóin. A Deák Ferenc térnél ehhez a korábban tervezett, ám csak az alapozási munkákig eljutott Nemzeti Színház építkezésének visszamaradt részeit hasznosították - itt alakítottak ki liftaknát. Ezt követően fúrtak bányászati munkával alagutat a hármas metró állomásáig, ahol már ki is nyitották a falat. A alagút másodlagos szerkezete is épül már.

Spakli21: az építőipar podcastja rögtön az M3-as metró felújításával rajtolt el

2021.01.06

Iparági hírek

Az ÉVOSZ új online műsorának első adásában a SWIETELSKY területi igazgatója, a Főmterv elnök-vezérigazgatója és a VIV vezérigazgatója csatlakozott Náray Balázs műsorvezetőhöz.

Ezzel a fejlesztéssel lesz mindenki számára elérhető a metró Dózsa György úti megállója

2020.12.20

Vasútfejlesztés

Az M3-as rekonstrukciójának északi és déli üteme már elkészült, a szerelvények járnak a szakaszokon, az akadálymentesítés azonban még folytatódik. Egy újabb megálló befejező feladatainak elvégzéséről állapodott meg a szakaszokon korábban is dolgozó STRABAG.

Layher termékek segítették az M3-as metróprojektet

2020.11.10

Vasútfejlesztés

A metró, illetve a hozzá tartozó mozgólépcsők több százezer utas napi utazási szokásait érintik, ezért a mozgólépcsők felújításához a szakembereknek legbiztonságosabb és legmegbízhatóbb megoldást kellett megtalálni, így a Layher lépcsőt választották.