A SWIELESKY Építő és a Swietelsky Vasúttechnika munkájával a város legfontosabb metróállomását is újra birtokba vehetik az utasok.
Már novemberben megírtuk, hogy a hónapban megkezdődött a Ferenciek tere és a Deák Ferenc téri állomások műszaki-átadás átvétele, és ennek körülményeit a Lehel tér-Nagyvárad tér közti középső szakasz állomásait felújító és fejlesztő SWIETELSKY Építő Kft. ügyvezető igazgatója decemberben bővebben is kifejtette a magyarepitok.hu-n. Arról is beszámoltunk szintén tavaly, hogy a teljes metrófelújítás pályarendszerét kivitelező Swietelsky Vasúttechnika Kft. a teljes szakaszon befejezte a vágányhálózat átépítését.
Most a két állomás megnyitásának pontos dátumáról érkezett hír: január 23-án hétfőn, napközben veheti át a Ferenciek terét és a Deák Ferenc teret az utasforgalom (a linkekre kattintva bővebb információkat és galériákat tartalmazó cikkeinket olvashatják el) – derül ki a beruházó BKV-t képviselő Budapesti Közlekedési Központ (BKK) közleményéből.
Ezt követően Kőbánya-Kispest végállomástól már a Deák Ferenc térig lehet utazni a metróval, így Dél-Pest felől átszállás nélkül elérhetővé válik a belváros, az M1-es földalatti, valamint az M2-es metró.
A Deák Ferenc tér és a Göncz Árpád városközpont között továbbra is pótlóbusz közlekedik, a Nagyvárad téren pedig az állomás felújítása miatt továbbra sem állnak meg a szerelvények. Az M3-as metró felújítása a tervek szerint 2023. második negyedévében fejeződik be.
A felújítás 2023. második negyedévében fejeződik be, várhatóan március közepétől már a teljes vonalon jár a metró, május közepétől pedig az utolsóként felújított Nagyvárad tér és Lehel tér állomásokat is használhatják az utasok.
Egy hónapon belül véget érnek a munkák a STRABAG kivitelezésében.
Komoly kihívásokat támasztott az M3-as metró középső szakaszának felújítása a kivitelezők felé. Ebbe avat be minket a KÉSZ Metaltech Kft.