2025.10.01
Összeállításunkban bemutatjuk, hogy az MKIF Zrt. kezelésében lévő útvonalakon zajló munkálatokról, váratlan eseményekről milyen csatornákon lehet tájékozódni. A Társaság számos felületen biztosítja az információt a közlekedők számára, melyeket utazás előtt és alatt érdemes áttekinteni. Szimicsku László az MKIF Zrt. kommunikációs igazgatója tájékoztatta lapunkat a részletekről.
2025.09.22
Összesen 78 km hosszan bővül a pálya: olyan műszaki tartalommal, és olyan hosszúságban zajlik le a bővítés, amire még nem volt példa hazánkban.
2025.09.11
Már javában dolgozik az MKIF az M1-es hídjainak átépítésén.
2025.09.04
Az MKIF óriásberuházása során - melyben új sávokat kap Magyarország meghatározó autópályája - végig biztosítani fogják a 2x2 sávos közlekedést.
2025.08.19
Emellett a töltésalapozások, szélesítések is folyamatban vannak az ideiglenes pályaszerkezet későbbi kialakítását megalapozva.
2025.07.29
Folytatódnak a főpályát érintő, részleges terelést igénylő feladatok.
2025.07.18
A korábbi 15 cm helyett 27 cm az aszfalt vastagsága, az M1-es bővítésének kezdetére elkészült a modernizáció.
2025.07.11
Az MKIF látványosan halad a hamarosan elrajtoló óriásprojekt előkészítésével.
2025.06.26
Ács és Bábolna között tervezik meg 13,5 kilométer hosszan.
2025.05.06
Az MKIF munkájával szeptemberben új sebességre kapcsol a most megalapozott munka.
2025.03.06
Mintegy 300 kilométeren, 373 különböző helyen végzett szintrehozási munkálatokat tavaly az MKIF Zrt. azokon a főpálya szakaszokon, ahol a burkolatállapotok nem érték el az elvárt műszaki szintet.
2025.02.27
A tranzitútvonalnak számító autópálya hatsávosítását – az M0 és a 94-es km között – 2029. augusztus végéig fejezi be az MKIF Zrt. Ez idő alatt elindul továbbá az M7-es bővítése is.
2025.01.19
Miközben más iparágakban leépítenek, a SWIETELSKY Magyarország Kft.-nél a jövőben gondolkodnak: új keverőtelep építésével, innovatív megoldásokkal és a multinacionális cégcsoport tudásbázisával készülnek a piaci lehetőségekre. Hegyi Zoltán ügyvezető igazgató szerint ugyanakkor az egész hazai útépítésre igaz, hogy nagyobb innovációs potenciál rejlik benne, mint amennyit jelenleg ki tudunk használni.
2024.11.30
Szintrehozási munkálatainak második évét zárja decemberben az MKIF Zrt. az általa üzemeltetett gyorsforgalmi úthálózaton, ám arról eddig kevés szó esett, hogy mi történik a mart aszfalttal. Mára elvárás az utakból eltávolított anyagok újrafelhasználása, ám ebben még sokat léphetünk előre. E tekintetben a hazai gyorsforgalmi utak 60%-t üzemeltető MKIF Zrt. hazai léptékkel nézve óriási vállalást tett, melynek részleteit Koch Domonkos, a Társaság innovációs mérnöke osztotta meg lapunkkal.
2024.11.08
Az MKIF 80 kilométeren fogja fejleszteni az autópályát, már a terepen készítik elő a munkát a gépek és szakemberek.
2025.09.25
Az MKIF óriásberuházása során - melyben új sávokat kap Magyarország meghatározó autópályája - végig biztosítani fogják a 2x2 sávos közlekedést.
2025.09.16
Az MKIF óriásberuházása során - melyben új sávokat kap Magyarország meghatározó autópályája - végig biztosítani fogják a 2x2 sávos közlekedést. Ehhez szükséges a most végzett előkészítő kivitelezés is.
2025.09.09
Az MKIF az M1-es sztrádát 3x3 sávosra bővíti – fejlesztik, illetve egyes helyszíneken lecserélik a pálya vízelvezető hálózatát is.
2025.09.02
Az előkészítő munkálatok után elindult a sztráda bővítésének kivitelezése. Az MKIF 13 nyelven elérhető weboldalt is indított, melyen a forgalom számára minden információ elérhető lesz a lezárásokról, illetve elkerülőutakról.
2025.08.09
Mi a pálya?! címmel futó sorozatuk első része meg is jelent, amiből az M1 bővítésének előkészítését, a hatalmas munka kezdeteit ismerhetik meg a nézők.
2025.07.23
Az előkészítési munkálatok már kifejezetten előrehaladtak az óriásprojekten.
2025.07.16
Az MKIF már mintegy háromnegyed éve végez előkészítő munkálatokat az M1-es 2 x 3+1 sávos bővítésének szeptemberi megkezdéséhez.
2025.06.30
Felkészült az MKIF Zrt.: legkésőbb szeptember elején indul az M1 fejlesztése, melyről újabb részleteket tudtunk meg Németh Tamás vezérigazgatótól. Cél, hogy a munkálatok négy éve alatt is biztonságos legyen az autópálya.
2025.06.17
Az MKIF látványosan halad a hamarosan elrajtoló óriásprojekt előkészítésével.
2025.04.15
A bontás során kiderült, hogy a közel 30 éves útalap teherbírása és vízelvezetése nem megfelelő, így teljes pályaszerkezet-csere kezdődött az MKIF Zrt. kivitelezésében.
2025.03.04
Az MKIF óriásprojektjében hatalmas beruházást készítenek elő, már az építkezés fő fázisában terelésre szánt sávok burkolatait erősítik meg előre.
2025.01.28
Hatalmas beruházást készítenek elő, 80 kilométeren modernizálják a pálya burkolatát, az ehhez szükséges előkészítési munkák közé tartozik a fakivágás is.
2024.12.11
Az MKIF az új sávok helyéről eltávolítja a cserjéket, de miután a projekt elkészül, többet ültetnek majd a pálya mellett.
2024.11.12
Az MKIF folytatja az előkészületeket az autópálya mintegy 80 kilométerének fejlesztéséhez.
2024.10.28
Most ősszel elindulnak az előkészítési munkálatok, legkésőbb 2025. szeptember elsején pedig a tényleges bővítést is elkezdi az MKIF Zrt. az M1-es autópályán. Az M0-tól Győr felé 80 km-en bővül 2x3 sávosra a sztráda 2029-re, ezen felül oldalanként 1-1 intelligens leállósáv (ún. ITS) is lesz, amit forgalmi helyzettől függően, baleset, csúcsforgalom vagy munkavégzések esetén nyitnak meg. A fejlesztés részleteiről Németh Tamás, az MKIF Zrt. vezérigazgatója adott interjút lapunknak.