Folyamatosan fejleszt és piaci jelenlétét is jelentősen növelte, illetve még inkább növelni tervezi a dombóvári AGO-Steel. Már eddig is olyan óriásprojekten dolgoztak, mint az M3-as metró, vagy a zalaegerszegi Rheinmetall-gyár, de még nagyobbakra is pályáznak a legutóbbi gépparkbővítésüknek köszönhetően.
A 2020-ban alakult AGO-Steel Kft. egy korábban is kollegiálist viszonyt ápoló csapatból vált olyan fém- és acélszerkezet-gyártó és -szerelő vállalkozássá, amely az elmúlt években számos országszerte kiemelten követett beruházáson vett részt. A rendkívül gyorsan fejlődő, immár összesen 180 fős cég az elmúlt hónapokban három modern lézervágó, illetve lézeres csővágó géppel bővítette már eddig is jelentős eszközparkját.
A magyar vállalkozás fejlesztéséről, céljairól és hátteréről Agócs Miklós cégvezető adott lapunknak információkat. Mint megtudtuk a cég korábban már olyan projektek integráns része volt, mint a fővárosi M3-as metró belvárosi szakaszának felújítása (az állomások építkezésén itt a SWIETELSKY Építő Kft., az alagutak és vágányok felújításán pedig a Swietelsky Vasúttechnika Kft. volt a fővállalkozó), vagy a zalaegerszegi Rheinmetall haditechnológiai gyár építkezése (itt a ZÁÉV Zrt. és a KÉSZ Csoport megbízásából dolgozott az AGO-Steel).
Emellett számos jelenleg is zajló hasonló mértékű fejlesztésben vesznek részt, és az új gépekkel olyan kapacitásokat teremtettek, melyekkel még nagyobb beruházásokban is ott tudnak majd lenni
– hangsúlyozta Agócs Miklós.
A Bystronic 12 kW-os fiber fejjel, munka közben
Hozzátette: az AGO-Steel a cég dombóvári telephelyén most három mar megvásárolt gép beemelésével olyan kapacitást bocsájt a piac rendelkezésére, ami ilyen mennyiségben és formában Magyarországon egyedülálló.
A gépek a dombóvári telephelyen három műszakban dolgozhatnak a nap 24 órájában: ehhez 12 főnyi új munkaerőt vett fel az AGO-Steel.
Mint a cégvezetőtől megtudtuk, azért esett a választásuk erre a három eszközre, mert kifejezett megbízhatóak, valamint határozottan jó szervízháttérrel rendelkeznek Magyarországon. Szintén fontos tényező volt a döntésnél, hogy teljesen új kapacitást szereztek általuk és így nem kell a jövőben bérmunkában kiadni bizonyos elnyert feladatokat.
A beruházássorozat mind minőségi, mind pedig mennnyiségi fejlesztést eredményez a cégnél, illetve sokkal kedvezményesebb árral tudnak majd szállítani – mutatott rá. „Szélesebb körben le tudjuk fedni a fémszerkezetgyártást és így megrendelőink még nagyobb biztonságban tudnak minket választani” – foglalta össze.
Kifejtette még:
„ezzel a technológiai fejlesztéssel reménykedünk, hogy a piacon még láthatóbbá válunk és így legnagyobb beruházásokban is részt tudunk venni: a kapacitásunk legalább 500 tonna/hóval nőtt.”
A beruházás jól illeszkedik a cég már eddig is látványosanan felfelé mutató növekedési trendjébe: a 2020-as, induló, mintegy 42 millió forintos árbevételüket 2021-ben már közel 270 milliósra növelték, 2022-ben pedig több mint 770 millió forintra nőtt a szám.
Agócs Miklós lapunknak elárulta: idén is háromszoros növekedéssel terveznek.
Az AGO-Steel számára így telephelye bővítése, vagy akár nagyobb helyszínre költözése is aktuálissá vált, amit még ebben az évben meg is szeretnének lépni.
„Eddig is megvolt a csapatunkban a szakértelem bármely munka elvállalására, de ezzel a gépesítési beruházással megmutattuk, hogy meghatározó piaci szereplői akarunk lenni a vasiparnak. Nem ismerek még egy gyártócéget, melynek két ekkora teljesítményű csőlézere van és két lézervágó asztallal rendelkezik: mi megpróbálunk a lehetetlenre is felkészülni”
– mondta el.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.