Indulhat a Lábatlan és Esztergom közötti EuroVelo 6 kerékpárút áttervezése.
310 kilométeren kanyarog – döntően a Duna mentén az EuroVelo 6 magyarországi szakasza. Az EuroVelo 6 kerékpárút teljes hossza nagyjából 3600-3650 kilométer és Franciaországtól (Nantes) egészen a Fekete-tengerig (Konstanca) húzódik. Ezért is hívják a Fekete-erdőt is érintő útvonalat Atlanti-óceán – Fekete-tengeri kerékpárútnak.
Friss, feltételes hirdetményben keresi az Építési és Közlekedési Minisztérium a tervezőt, aki Európa egyik legnépszerűbb hosszútávú kerékpárútjának fontos magyarországi szakaszát gondolhatja újra. Feladata lesz az EuroVelo 6 Lábatlan-Esztergom kerékpárút – ezen belül a Tát-Esztergom részszakasz – kiviteli terv szintű előkészítése.
E szakaszon több kilométernyi kerékpárút már elkészült, a többi szakasz korábbi kivitelei tervei azonban már nem tükrözik a valóságot: egyes esetekben máshol vezetett útvonalhoz szükséges csatlakozni, máshol a korábban tervezett árvízvédelmi töltések épültek meg máshol (vagy maradt el az építésük).
525 nap áll majd a nyertes rendelkezésére az Innovációs és Technológiai Minisztérium rendelete alapján fejlesztendő kerékpáros útvonal tervezésére. Az EuroVelo 6 kerékpáros útvonal Rajka-Dömös szakaszának tervezett fejlesztéséhez kapcsolódóan készülhet el.
A korábban elkészült szakaszok és áttervezendő részek mellett a nyertes Előzetes Vizsgálati Dokumentációt kell, hogy készítsen a nyomvonalakra, majd egyesített Engedélyezési-Kivitelezési Tervet kell készítenie a kiválasztott nyomvonalra és megszereznie a szükséges engedélyeket. A kiviteli terv esetében követelmény az építményinformációs modell (BIM) alapú tervezés.
További tervezési feladat az esztergomi Mária Valéria hídra történő rávezetés, illetve az EV6 kerékpárút Esztergom-Dömös között tervezett szakaszának kezdőpontjához való csatlakozás megtervezése a Kossuth híd elbontása miatt.
A debreceniek által az egyik legkeményebb jelzővel illetett közlekedési csomópontot építi át a Colas Út Építőipari Zrt. Az új kanyarodósávok, a megújuló jelzőlámpa-rendszer gördülékenyebbé teszi a Vámospércsi és a Budai Nagy Antal utcák találkozásánál a forgalom áthaladását.
Ma aláírták a kivitelezési szerződést, így elkezdődhet a Szatmárnémeti és Óvár közötti gyorsforgalmi út építése.