Ezúttal az Arany János utca és a Nyugati pályaudvar megállóhelyeket fejezték be és adták vissza a forgalomnak.
Budapesten március 20-án átadták az M3-as metró belvárosi szakaszának újabb két felújított állomását. A hozzávetőleg kétharmadában uniós, egyharmadában pedig hazai forrásból megvalósuló rekonstrukcióban ezúttal az Arany János utca és a Nyugati pályaudvar megállóhelyeket fejezték be és adták vissza a forgalomnak - a két állomás befejezés utáni, átadás előtti állapotáról egy részletes fotógalériával is jelentkeztünk.
Hétfőtől ismét használhatják az utazók a korábban felújított és átadott Dózsa György úti állomást is, amelynek az akadálymentesítése mostanra valósult meg.
A belvárosi szakasz több mint három éve tartó átfogó fejlesztését a SWIETELSKY Építő Kft. (állomások felújítása) és a SWIETELSKY Vasúttechnika Kft. (sínrendszer) kivitelezi, ennek során 9 állomás rekonstrukciója valósul meg. Az egyes szakági terveket a FŐMTERV Zrt. készítette. A Kálvin tér, Corvin-negyed és Semmelweis Klinikák 2022 májusában már megnyílt meg az utasok előtt, idén január 23-án pedig két másik, a Deák Ferenc tere és a Ferenciek tere állomásokon is elindultak a szerelvények.
A hétfői átadón Navracsics Tibor területfejlesztési miniszter legfontosabbnak az együttműködést nevezte a beruházással kapcsolatban, kiemelve, hogy Budapest kulturális és infrastrukturális szempontból is Közép-Európa egyik fontos központja. Karácsony Gergely főpolgármester Budapest és az egész ország szempontjából örömtelinek nevezte a beruházás elkészültét.
A főpolgármester a főváros további közlekedési fejlesztési terveiről szólva kitért a metróhoz kapcsolódó villamosvonalak, illetve villamosvezetékek fejlesztésére, ezzel összefüggésben mintegy 105 milliárd forintos keretösszeget említett. Karácsony Gergely fontosnak nevezte a Nyugati tér környékének további fejlesztését is.
Bolla Tibor, a BKV Zrt. vezérigazgatója az eseményen a metrófelújítás legjelentősebb állomásának nevezte az Arany János utcai és a Nyugati pályaudvari megállók átadását. A vezérigazgató kiemelte, hogy mintegy 3500 ember munkájával újult meg a metróvonal.
Az átadón kiosztott sajtóanyag szerint a metrófelújítás költségeiből 172,7 milliárd forintot az Európai Unió fizet, a hazai társfinanszírozás összege 44,8, míg a fővárosi önkormányzat hozzájárulása 7,1 milliárd forint.
Ahogy azt korábban is jeleztük, hétfőn 13 órától már a 3-as metró teljes vonalán, Kőbánya-Kispest és Újpest-központ között lehet utazni, mivel azonban a Nagyvárad téren és a Lehel téren még tart a felújítás, ezeken az állomásokon nem állnak meg a szerelvények. A lezárt állomások környéke pótlóbusszal és egyéb járatokkal közelíthető meg. Hétvégenként csak Újpest-központ és a Göncz Árpád városközpont között jár a metró, a Göncz Árpád városközpont és Kőbánya-Kispest között az M3-as pótlóbusszal lehet utazni.
A 3-as metró felújítása az öt és fél évig tartó munkálatokat követően előreláthatólag májusban fejeződik be teljesen, a BKV addig az utazók türelmét kéri.
Egy hónapon belül véget érnek a munkák a STRABAG kivitelezésében.
Komoly kihívásokat támasztott az M3-as metró középső szakaszának felújítása a kivitelezők felé. Ebbe avat be minket a KÉSZ Metaltech Kft.