A Duna Aszfalt Projekt Zrt. kivitelezésében zajló projekt kulcsfontosságú elemei október–november folyamán készülnek el.
Legutóbb nyáron számoltunk be az M4-es gyorsforgalmi út Törökszentmiklós és Kisújszállás közötti projektjéről. Az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházásában és a Duna Aszfalt Projekt Zrt. kivitelezésében megvalósuló munkálatok során összesen 34,29 kilométerrel bővül a korábban a fővárostól Törökszentmiklósig kiépített M4-es.
A beruházás három fő egységből áll:
„A kivitelezés a tervek szerint halad, az útépítési és forgalomtechnikai munkák döntő többsége már a befejező szakaszban van” – emelte ki Nicoara Miklós főépítésvezető.
Törökszentmiklós elkerülőjén a forgalom már az elkészült jobb pályán közlekedik, a bal pályán a kopóréteg is elkészült. Októberben zajlik a végleges forgalomtechnikai elemek és szalagkorlátok kiépítése. A törökszentmiklósi csomópont koronaélen belüli kivitelezése megtörtént, jelenleg tereprendezés és vadvédő kerítés építése zajlik.
A Törökszentmiklós és Kisújszállás közötti 17,5 kilométeres új nyomvonalon szintén befejeződtek az aszfaltburkolat-építési munkák. Már csak egy vadátjáróval kombinált földút aszfaltozása van hátra. A rézsűk humuszolása és füvesítése folyamatban van, a forgalomtechnikai munkák 75 százalékos készültségűek, befejezésük októberre várható. A vadvédő kerítés, kapuk és vadkiugró rámpák építése 70 százaléknál tart.
A kisújszállási elkerülő bal pályáján a kopóréteg már elkészült, jelenleg forgalomtechnikai és padkaépítési munkák zajlanak.
A surjányi egyszerű pihenőben a szegély- és térkövezési munkák befejeződtek, az aszfalt és térbeton burkolatok elkészültek. A tereprendezés és utcabútor-telepítés november végéig megtörténik. A vécé épületekben belső burkolási és szerelvényezési feladatok zajlanak.
A kisújszállási csomópontnál és a komplex pihenőnél a burkolatépítés befejeződött, az utcabútorok kihelyezése szintén november végéig várható. A vécé épületek várhatóan november közepéig elkészülnek.
A négy keresztező állami közút elkészült, a forgalmat átterelték az új felüljárókra. A hat földútból öt teljesen készen van, a hatodik kivitelezése zajlik.
A csapadékvíz-elvezető rendszer elemei – átereszek, hossz-szivárgók, keresztcsatornák – elkészültek, az elvezető árkok és burkolatok kiépítése november közepéig befejeződik. A közműkiváltások és új kiépítések is lezárultak. Október végéig megtörténik az elektromos szekrények bekapcsolása, a víz- és szennyvízhálózat kiépítése már kész. A pihenők térvilágítása folyamatban van, az SOS segélyhívó telefonok telepítése is megkezdődött.
A VJT-k (változtatható jelzésképű táblák) portálszerkezetre telepítése október második hetében kezdődik. A kamerarendszer és meteorológiai mérőhelyek kiépítése szintén folyamatban van, a mérőeszközök elhelyezése október végére várható.
A vadátjárók és a Nagykunsági Főcsatorna-híd esetében vezető - és idomacél korlát építés, sóvédelmi bevonat készítés, dilatációk csatlakozó öntött aszfalt sávjának kialakítása és tereprendezés zajlik. A csomóponti hidakon és a földutak műtárgyain a forgalomba helyezés már az év első felében megtörtént.
A kisújszállási elkerülő vasúti hidak bal pályájának felújítása heteken belül lezárul: jelenleg a vezetőkorlátok telepítése, öntöttaszfalt beépítés, hézagképzési és kiöntési munkák vannak folyamatban.






































































Indulhat a Lábatlan és Esztergom közötti EuroVelo 6 kerékpárút áttervezése.
A debreceniek által az egyik legkeményebb jelzővel illetett közlekedési csomópontot építi át a Colas Út Építőipari Zrt. Az új kanyarodósávok, a megújuló jelzőlámpa-rendszer gördülékenyebbé teszi a Vámospércsi és a Budai Nagy Antal utcák találkozásánál a forgalom áthaladását.