Ha minden a tervek szerint zajlik, nemsokára kezdődhet az északi felüljáró felújításának előkészítése a KM Építő kivitelezésében zajló projektben.
Gyakorlatilag elkészült a déli híd a Flórián téri felüljáró felújítása során – értesült a magyarepitok.hu. A BKK beruházását a KM Építő Kft. kivitelezi a HE-DO közreműködésével; a kiviteli terveket a FŐMTERV Zrt. készítette.
Timár Gellért főépítésvezető az aktuális állapotot összegezve kiemelte, a műszaki átadás-átvételi eljárás október 31-én, pénteken elkezdődött.
„Ennek köszönhetően, ha minden rendben megy, a járművek még a tél beköszönte előtt újra birtokba vehetik a felújított déli hidat” – ismertette a főépítésvezető. „Ezt követően pedig elkezdődhet az északi híd felújításának előkészítése.”
A részletekre áttérve elmondta, a felújítás során kiderült pályalemez egyenetlenséget speciális adalékolt betonnal és műgyantával sikerült kiegyenlíteniük.
Ahogy azt korábbi riportunkban is jeleztük, a projekt egyik fontos eleme a dilatáció átalakítása volt. Ennek megfelelően a hídfők környezete átépült: itt alakították ki a nagyobb mozgást lehetővé tevő új dilatációs szerkezetek új „fészkeit”. Ennek folyományaként a háttöltések, úszólemezek is újjáépültek.
Rámutatott, a korábbi kialakítással ellentétben a lamellás dilatációs szerkezetek csak a híd két végén épültek ki, ezáltal nagyobb mozgást biztosítva a korábbiaknál.
„Ezt követően egy rugalmas szigetelő réteg, majd egy, a szigetelést védő öntött aszfalt épült” – tette hozzá. „Az öntött aszfaltba a mély oldalon hossz-szivárgót építettünk.”
Ezen munkák után elhelyezték a híd víznyelőit, elkészültek a hídszegélyek bevonatai és a szalagkorlátok, kiépült a leesés elleni védelem.
A projektről beszámoló legutóbbi cikkünkben a BKK közleménye nyomán jeleztük, október 16-án elkezdődött a déli felüljáró aszfaltozása. Tímár Gellért most arról számolt be: a híd és a csatlakozó útpályák kötő- és kopórétegeinek aszfaltozása megtörtént. „A hídon és a támfalas szakaszok mentén az öntött aszfaltos leisznik kialakítása véget ért; akárcsak a szalagkorlátok beszabályozása, valamint a leesés elleni védelem kiépítése” – tette hozzá. „A végleges forgalomtechnika hamarosan kiépül.”
Szavai szerint a híd alatti munkarészek is kész közeli állapotban vannak: „Itt a későbbiekben a híd forgalmát nem befolyásoló munkavégzések lesznek folyamatosan” – zárta mondandóját a főépítésvezető.














































Több mint 150 gyermeknek ad helyet Biatorbágy új, 1153 négyzetméteres óvoda- és bölcsődeépülete.
Újabb oktatási fejlesztés indul el a STRABAG kivitelezésében, ezúttal a székesfehérvári Deák Ferenc Technikum és Szakképző Iskola korszerűsítése és bővítése valósul meg az Európai Unió helyreállítási alapjának (RRF) forrásaiból.