Miközben az építőipar idén kihívásokkal néz szembe, a magyar cég a lehetőséget keresi minden területen és a munkatársak szakmai támogatását is fontosnak tartja. Folytatják duális képzési programjukat és nemrég hegesztőversenyen is dobogós lett két kollégájuk.
Rendszeresen beszámolunk az AGO-Steel Kft. projektjeiről. A dombóvári központú magyar acélszerkezet gyártó és szerelő vállalat olyan óriásberuházásokon is dolgozott az elmúlt időszakban alvállalkozóként, mint a budapesti M3-as metró középső, legutoljára átadott szakaszának rekonstrukciója (az állomások építkezésén itt a SWIETELSKY Építő Kft., az alagutak és vágányok felújításán pedig a SWIETELSKY Vasúttechnika Kft. volt a fővállalkozó); valamint a német Rheinmetall zalaegerszegi Lynx-harckocsigyárának építkezésén is részt vettek (itt a ZÁÉV Zrt. és a KÉSZ Csoport megbízásából vettek részt a munkálatokban). Legutóbb pedig egy olyan projektről számoltunk be, ahol a cég az MPC Steeltrade Kft. dunántúli gyártócsarnokának építkezését vállalta el.
Mindezt az AGO-Steel egy olyan évben éri el, amikor jelentős kihívásokkal néznek szembe a hazai építőipari vállalkozások – mutat rá Agócs Miklós cégvezető. Az ágazat körülményei a jelentősen csökkent rendelésállomány és az új szerződések alacsony volumene következtében is nehezek voltak, ilyen környezetben nehéz a talpon maradás, az esetleges gyarapodás.
Dombóváron, a cég üzemében beszélgetve ez kevésbé látszik. Agócs Miklós emlékeztet: „azt tartják, a nehéz idők nevelnek erős embereket”. Az acélszerkezet gyártó üzemben jó a kihasználtság, a termelés folyamatos, a cégvezető pedig időnként megáll beszélgetni kollégáival. Hangsúlyozza: a hiteles, megbízható és a minőségi vállalatépítkezésre koncentrál. „Inkább pénzt veszítenénk, mint bizalmat: családias céget képzeltem el már a kezdetekben is, és azt is valósítunk meg.”
Mint a beszélgetésből kiderült, az AGO-Steel Kft.-nél a lehetőségekre fókuszálnak, a potenciált akarják észrevenni, és úgy gondolják, hogy több lábon kell állni. Ennek szellemében a jövőépítésre is koncentrálnak: mint megtudjuk, ennek megfelelően indult szeptemberben a 2023-as dunántúli regionális hegesztési versenyen a cég két kollégája is támogatásukkal, kiemelkedő teljesítményt nyújtva. Mindketten dobogós helyezettek lettek, elhozták az arany- és a bronzérmet is.
Agócs Miklós összefoglalólájában elmondta még lapunknak: már második éve folyik náluk duális képzés, melynek keretében lakatos-, és hegesztőoktatás is zajlik. Végül felsorolja a jelenleg folyamatban lévő munkálatokat és ütemterveket. „Úgy gondolom, hogy az AGO-Steel Kft. rácáfol az országos statisztikákra. Magyarország számos különböző pontján dolgozunk és most is sorra készülnek a kivitelezéseink. A mai időket úgy lehet megélni, ha előre tekintünk és inspirációt találunk minden kihívásban.”
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.