A belvárost átszállás nélkül elérhetővé tevő átadó előtt meghibásodott az egyik mozgólépcső, azonban ennek felújítását nem a generálkivitelezővel kötött szerződés keretében végezték el. Az építési törmelék okozta kisebb hibát várhatóan délutánig elhárítják.
A terveknek megfelelően az M3-as metróvonalon január 23-án hétfőn megkezdődött a Ferenciek tere és a Deák Ferenc téri állomások átadása. Ma reggel részletes képriportban számoltunk be az utasforgalom előtt megnyíló két újabb állomásról.
Az állomások újjászületése a Lehel tértől a Nagyvárad térig a SWIETELSKY Építő Kft. kivitelezésében valósul meg, a vasúti sínrendszert pedig az azonos konszernhez tartozó, külön irányítású Swietelsky Vasúttechnika Kft. építi ki. Az egyes szakági terveket a FŐMTERV Zrt. készítette.
Friss hír, hogy az átadó előtti órákban az aluljáró szintről az átszálló szintre vezető rövid mozgólépcsők egyike meghibásodott. Ugyanakkor lapunk információi szerint nem a generálkivitelező SWIETELSKY Építő Kft.-vel kötött szerződés keretében újították fel az érintett mozgólépcsőt, hanem a BKV által megbízott cég kivitelezte annak felújítását.
A helyszínen kapott információink szerint a mozgólépcső az elmúlt hetekben rendben üzemelt, a mostani meghibásodást valószínűleg építési törmelék okozta, és várhatóan délutánig megszüntetik a problémát.
A mai átadók után a Kőbánya-Kispest végállomástól már a Deák Ferenc térig lehet utazni a metróval, így Dél-Pest felől átszállás nélkül elérhetővé válik a belváros, az M1-es földalatti, valamint az M2-es metró.
Egy hónapon belül véget érnek a munkák a STRABAG kivitelezésében.
Komoly kihívásokat támasztott az M3-as metró középső szakaszának felújítása a kivitelezők felé. Ebbe avat be minket a KÉSZ Metaltech Kft.