2024.10.05, Szombat
Világbajnok a föld alatt – szakmai díjat nyert az M3 metróvonal rekonstrukciója

Világbajnok a föld alatt – szakmai díjat nyert az M3 metróvonal rekonstrukciója

magyarepitok.hu; MAPEI

2024.10.01. 15:20 - Bíró Beáta

Díjazott lett az M3-as metróvonal rekonstrukciója a MAPEI referenciaépületek világversenyén. 

Hirdetés

A hazai építőipar sikerének tartja az M3-as metróvonal felújításáért járó újabb elismerést Markovich Béla, a Mapei Kft. ügyvezetője. Az öt évig tartó rekonstrukció, amelyről lapunk rendszeresen beszámolt, díjazott lett a MAPEI referenciaépületek világversenyén. A megmérettetésen a világ különböző részeiről érkező több száz projekt közül választották ki a legjobbakat.

 

Fotó: Nagy Mihály/magyarepitok.hu

 

„Az elmúlt években sorra kerültek magyar projektek a világ legjobbjai közé: 2023-ban az MVM Dome, korábban a Puskás Aréna, most pedig az M3-as metróvonal. Ezek az eredmények egyértelműen bizonyítják, hogy a magyar mérnöki és kivitelezői szakértelem nemzetközi a világ élvonalában. Óriási megtiszteltetés számunkra, hogy részt vehettünk egy ilyen jelentős infrastrukturális projektben. Büszkék vagyunk, hogy termékeinkkel és szakmai támogatásunkkal hozzájárulhattunk az M3-as metróvonal felújításához” - mondta Markovich Béla.

A projekt korábban a városképet formáló, legkiemelkedőbb építészeti alkotások közé is bekerült. 

 

Küzdelem a víz ellen – szigetelésjavítás injektálással

A korszerűsítés az északi szakasz felújításával kezdődött 2017-ben, majd 2019-ben folytatódott a déli szakasz felújítása. A középső szakasz, a Lehel tér és a Nagyvárad tér közötti részek rekonstrukciója 2020 és 2023 között zajlott. A projekt a BKV Zrt. beruházásában, a SWIETELSKY Építő Kft. és a SWIETELSKY Vasúttechnika Kft. kivitelezésében valósult meg, ahol a Mapei Kft. is kulcsszerepet játszott.

 

Fotó: BKV Zrt.

 

Az M3-as metró középső szakaszán a legfontosabb feladatok közé tartozott a beszivárgó víz megszüntetése, különösen azokon a helyeken, ahol a vasúti járműveket vagy az elektromos hálózatot veszélyeztette volna a víz jelenléte. A szigetelésjavítás során a szakemberek különleges technológiákat alkalmaztak, és összesen 148 tonna anyagot használtak fel, amely képes behatolni a mikropórusokba és repedésekbe, így biztosítva a megfelelő vízzáróságot, és megszüntetve a vízszivárgást.

A projekt kezdeti szakaszában intenzív konzultáció zajlott a Mapei technológusai és a kivitelező cég munkatársai között, még Olaszországból is érkezett szakértő, hogy a legjobb megoldásokat találják meg az alagút különböző szakaszainak egyedi problémáira. Ez a közös munka biztosította, hogy a megfelelő technológiák és anyagok kerüljenek alkalmazásra, figyelembe véve a változó talajviszonyokat és szerkezeti eltéréseket. A felújítás végére sikerült megoldani a problémákat, ami nagy előrelépést jelentett a metróvonal fenntarthatósága szempontjából.

 

Fotó: BKV Zrt.

 

Hidegburkolat az állomásokon – Mapei termékekkel

A középső szakasz állomásainak megújításában a Wayet Service Kft. játszott főszerepet. A felújítás során mozaikburkolatot, üzemhelyiségek burkolását és egyedi burkolásokat is végeztek. A munkálatok során alapozáshoz, vízszigeteléshez, aljzatkiegyenlítéshez és a burkolatok rögzítéséhez Mapei termékeket használtak. A Wayet Service Kft. régóta alkalmazza a Mapei termékeit, amelyeket megbízhatóságuk és kiváló minőségük miatt választottak. A kiváló végeredmény eléréséhez a rugalmas szakmai támogatás is hozzájárult, amit a Mapei szakértői biztosítottak.

Iparági hírekMapei Kft.Swietelsky Magyarország Kft.Swietelsky Vasúttechnika Kft.M3-as metrómetrófelújításBKVBudapest

Hírlevél

Hirdetés