A Külső Körvasút projekt 10-15 percenként induló járatainak részei lesznek annak a rendszernek, mely az agglomerációs forgalom lebonyolítása mellett közvetlen kapcsolatot teremt a külső kerületek és a belváros között a vasúthálózat fejlesztésével.
Már korábban is írtunk a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) projektjeként megvalósuló Külső Körvasút-fejlesztésről, mely az átfogó Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia (BAVS) része, tavasszal is, amikor 4 érintett megállóra kiírták a tervezési pályázatot.
Mint a projekt honlapján összefoglalják, ezeknek az új megállóinak meghatározó szerepük lesz abban, hogy az agglomerációs forgalom lebonyolítása mellett közvetlen kapcsolatot teremtsenek a külső kerületek és a belváros között.
Továbbá megteremtik a lehetőséget arra is, hogy a belváros érintése nélkül lehessen közösségi járművel közlekedni a külső kerületek között gyorsan, kényelmesen, és átszállás nélkül.
A napokban Vitézy Dávid, az állami BFK vezérigazgatója tedd közzé Facebook-posztot, melyben felkérte az érintetteket, mondják el véleményüket a fejlesztésről online.
A vezető szakember felvezetőjében összefoglalta: a csupán a szolgáltatás csírájának tekinthető, félóránként járó a külső körvasút megállóinak csak egyikén megálló MÁV-járatnak is szépen növekszik az utaslétszáma, annak ellenére hogy jelenleg csupán Piliscsabáról Rákosig lehet vele utazni. Kifejtette: a fejlesztési potenciál nagy, sokkal több utasra lehet számítani, ha majd 10-15 percenként járnak erre a szerelvények és az alábbi megállókon is fel lehet rájuk szállni.
A XVII. kerületből, Pécelről, Isaszegről, Gödöllőről is el lehet érni a Váci úti irodazónát és a 3-as metrót, ha a X., XIV., XV., XVI. kerületek érintett területeiről az építendő új megállókban is fel lehet majd szállni a 10-15 percenként induló vonatokra.
Ennek kapcsán Vitézy Dávid posztja felsorolja a négy megálló tervezett fejlesztéseit.
Ezekről a fejlesztésekről várják az érintettek véleményét ezen a linken. Mind a négy új megállóról várják a jelzéseket, hogy ki hogyan, milyen sűrűn használná azokat, milyen járműről mire szállna ott át, milyen szolgáltatásokat igényel az adott helyszínen. Emellett rendelkezésre áll szabad felület tetszőleges javaslat, észrevétel megfogalmazására is.
A szakember összefoglalta még: a tervek szerint a Déli Körvasút fejlesztése után, 2027-től az Érd felől érkező, Kelenföldet és a Déli Körvasút új megállóit érintő vonatok némelyike is a külső körvasúton fog haladni, a BAVS távlati tervei szerint pedig a külső körvasútról a Nyugati felé is megy majd járat, ha meglesz az ehhez szükséges kapacitás a pályaudvar felújításával. Az onnan Kelenföldre vezető vasúti alagút elkészülte után az alagútba és Budára is eljutnak majd ezek a vonatok. Így a külső pesti kerületekből és az agglomeráció érintett részéből egy gyors, közvetlen belvárosi kapcsolat is kiépül majd.
A cikk a Budapest Fejlesztési Központ támogatásával jelent meg.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.