2023.02.01
A budapesti vasúti szűk keresztmetszetek felszámolása összeurópai érdek is.
2022.12.07
Az Európai Bizottság által kiválóra értékelt projekt kivitelezését a V-Híd Zrt. végezheti el.
2022.11.16
Cikksorozatunk következő epizódjában folytatjuk beszélgetésünket Somodi Lászlóval, a kivitelezést végző V-Híd Zrt. tervezési igazgatójával. A szakember kiemelt néhány különleges kihívást jelentő feladatot, és ismertette azok megoldási technológiáit.
2022.08.14
A Déli Körvasút fejlesztésében a NoBo és DeBo tevékenység mellett az AsBo független értékelés is magyar vasúti tanúsító szervezet feladata.
2022.06.29
Versenyző uniós forrásokat nyert a Nyugati pályaudvar fejlesztése, és sikerrel szerepelt az Európai Bizottság értékelésén a Déli Körvasút: nagyon jó minősítést kapott a beruházás.
2022.05.13
A RailCert Hungary Kft. végezheti el a Kelenföld és Ferencváros közötti vonalszakasz bővítéséhez kapcsolódó hitelesítési eljárásokat.
2022.02.08
A Budapestet elkerülő teherforgalmi vasútvonal az országos és nemzetközi vasúthálózat meghatározó részeként hozzájárulhat a kedvezőbb, fennakadásmentes átmenő és belföldi teherforgalomhoz.
2021.09.03
Számos más téma mellett szó esett a fontos beruházás során megújuló zöldterület kerékpárútjától kezdve a játszótereken át az épülő vasúti támfal lehetséges növénytakarójáig.
2021.08.06
Az első tervezési alkalmon 26 újbudai lakos vett részt, megszólaltak a Déli Körvasút beruházás ellenzői is.
2021.06.10
A hazai építőipar jövőjéről, a jelent sújtó és megoldandó problémákról, kihívásokról, átalakulásokról és feladatokról tartottak előadásokat és panel beszélgetéseket a Portfolio idei konferenciáján.
2021.04.14
A Duna Aszfalt munkájával már átjárható a híd új, harmadik felszerkezete.
2021.03.17
A Déli összekötő vasúti híd harmadik pályájának helyet adó új átkelő helyére került a Duna Aszfalt munkájával, az eddig használt kettő rekonstrukciója is jön.
2021.02.04
Többek közt a Déli körvasút fejlesztése, a Nyugati és a Déli pályaudvarok közötti átmenő vasúti rendszer kialakítása és a járműpark fejlesztése is a stratégia része.
2020.12.28
A fonódó villamosról át lehet majd szállni az 1-es villamosra, a Budafoki úti buszokra és a Déli Körvasút új Nádorkert megállójában az elővárosi vonatokra.
2020.11.13
November 30-ig lehet kitölteni a Déli Körvasút környezetével kapcsolatos kérdőívet. A fejlesztésnek köszönhetően a Budaörsi úttól a Kopaszi-gátig tartó zöldfolyosó jöhet létre.
2023.01.26
A fővárosi régió és az országos vasúti törzshálózat programszintű hálózati fejlesztésének elmaradása, a sűrűbb elővárosi vonatközlekedés meghiúsulása, az országrészek közötti több közvetlen távolsági vonat ellehetetlenítése, három forgalmas fővárosi csomópontban új vasúti megállók elmaradása, a klímavédelmi célok elérésének nehezítettsége, a jogszabályi határértékeket túllépő zajterhelés fennmaradása, európai uniós forrásvesztés, és még tucatnyi jelentős kár...− megvizsgáltuk milyen hatással járhat a Déli Körvasút projekt csúszása vagy meg nem valósulása hazai vasúti közlekedés mindennapjaira.
2022.11.25
A miniszter beszélt Debrecent érintő fejlesztési terveiről is.
2022.11.03
Cikksorozatban mutatjuk be a Déli Körvasút fejlesztés hátterét, a tervezés körülményeit, kitérünk a kivitelezés során alkalmazandó technológiákra. A sorozat bevezető részében a projektet évek óta kísérő Somodi Lászlóval, a V-Híd Zrt. tervezési igazgatójával beszélgettünk.
2022.06.29
A projekt megvalósításáért felelős generálkivitelező V-Híd Zrt. a tervezésért felelős Kontúr Csoport Kft. szakembereinek bevonásával az építéstechnológia tervezésén dolgozik.
2022.06.23
A SPECIÁLTERV Kft. készítette el a rendkívüli hídszerkezet engedélyezési terveit.
2022.04.06
A BFK és a NIF megbízásából megvalósuló projekt hosszú évtizedek óta a legjelentősebb vasúti fejlesztés Budapest területén.
2021.11.19
Az új híd terveit a Speciálterv Kft. és a Kontúr Csoport Kft. konzorciuma készíti a Déli Körvasút fejlesztés részeként a BFK és a NIF Zrt. közös beruházásában.
2021.08.19
A közösségi tervezés résztvevői négy kis csoportban, a tervezési terület különböző szakaszaival kapcsolatban osztották meg véleményüket a BFK, a NIF és a helyi önkormányzat illetékeseivel.
2021.07.23
A BFK arra kéri a környéken élő érdeklődő lakosokat, hogy jelentkezzenek a közösségi tervezésben résztvevők közé.
2021.05.07
A megálló akadálymentes lesz, lift és új peron is készül, és a vasút mindkét oldalára kerülnek kerékpártárolók, illetve a kelenvölgyi oldalon P+R parkoló is létesül.
2021.03.29
A minisztérium tájékoztatása szerint napokon belül megindul a kapcsolódó közbeszerzési eljárás.
2021.03.05
A Déli Körvasút fejlesztése keretében a Speciálterv készíti Ferencváros és Kelenföld vasútállomások közötti vonalszakasz műtárgyaira vonatkozó terveket: meglévő hidak épülnek át és újak is létesülnek.
2021.01.15
A fővárosi és agglomerációs közlekedésnek nagy előrelépést jelentő projektet a BFK és a NIF közösen valósítja meg. Most nem csupán a látványterveket tették közzé, hanem a tervezőket is megnevezték.
2020.11.20
November 30-ig lehet kitölteni a Déli Körvasút környezetének fejlesztésével kapcsolatos kérdőívet. A fejlesztésnek köszönhetően a Budaörsi úttól a Kopaszi-gátig tartó kerékpáros-gyalogos zöldfolyosó jöhet létre, és az új biciklis tengellyel kapcsolatban az érintettek véleményét is megkérdezik.
2020.10.30
A most megjelent kivitelezési közbeszerzéssel az utóbbi száz év legjelentősebb fővárosi vasúti fejlesztése, a Déli Körvasút bővítése startol el. A beruházásnak köszönhetően Kelenföld és Ferencváros állomások között elkezdődhet a harmadik – egyes szakaszokon pedig a negyedik – vágány, valamint a Közvágóhídnál és Nádorkertnél új megállóhelyek építése.