A hidat helyben szerelik össze, hogy a művelet a lehető legkisebb mértékben zavarja a forgalmas közúti csomópont és a villamosok közlekedését.
Egyenként 10-17 tonna súlyú elemekből helyben szerelik össze a Szerémi út és az 1-es villamosvonal feletti új vasúti hidat. A precíz beállítást, a hegesztést és a korrózióvédelmi munkálatokat követően az összesen közel 250 tonnás szerkezetet a szakemberek a helyére tolják – olvasható az Építési és Közlekedési Minisztérium közleményében.
A speciális technológia segítségével a hídszerkezet egyben, a közúti és villamosforgalom nagymértékű zavarása nélkül kerülhet a helyére, és a betolás közben sem szükséges a forgalom megállítása.
A szakemberek a művelethez mindössze egy ponton építenek ki ideiglenes közbenső alátámasztást, a híd betolása a szerelőtérre fektetett tolópálya, a végleges, illetve a toláshoz szükséges ideiglenes támaszok segítségével történik. A szerkezetre nehezedő hatalmas erőhatások minimalizálása, valamint a művelet kellő stabilitása érdekében a híd toláshoz ún. szerelő csőrt alkalmaznak, amely a hídszerkezet ideiglenes meghosszabbítása egy könnyű acélszerkezettel. Maga a híd tolás hidraulikus tolóberendezések segítségével történik
- tájékoztattak.
Rendszeresen beszámolunk a Déli Körvasút beruházásról, mely – ahogy a szaktárca közleményében is olvasható – fővárosi és hazai közlekedés szempontjából az egyik legfontosabb beruházás, azonban jelentősége ezen is túlmutat.
Egy komplex, XXI. századi városfejlesztés, melynek keretében Ferencváros és Kelenföld vasútállomások között újítják fel és bővítik ki a vasúti összeköttetést, illetve jelentős zöldfolyosót alakítanak ki a Dunától a budai hegyekig.
Ezen az útvonalon halad át három, Magyarországot érintő európai uniós vasúti korridor is. A projekt eredményeképpen a Közvágóhíd és a Nádorkert térségében két új vasúti megállóhely létesül, valamint jelentősen bővül a vasúti kapacitás. A kettő helyett három, illetve négy vágány létrehozása, és az új megállók építése ugrásszerűen megnöveli a vasút elővárosi és városi teljesítőképességét, miközben a kialakított zöldfelületek javítják a levegő minőségét. A kivitelezést a V-Híd Zrt. végzi el, a kiviteli tervezés a Kontúr Csoport Kft. munkájával valósul meg.
Megkezdődött a speciális vízelvezető-rendszer építése a Szentgál és Városlőd-Kislőd közötti szakaszon.
Néhány napra módosul a menetrend.