Az épülő 40 kilométeres, 2x2 sávos gyorsforgalmi út Zalaegerszeget és az M7-es autópályát köti össze.
Gyorsan és biztonságosan kapcsolódik majd Zalaegerszeg az M76 gyorsforgalmi úthoz, a zalaegerszegi 76-os számú bevezető főút új 2x2 sávos szakaszának köszönhetően – derült ki a beruházás befejezéséről tartott sajtótájékoztatón.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában, a projekt Zalaegerszeg felőli oldalának munkálatait- mely befejeződött- a Colas Út Zrt. végezte közel 4 milliárd forintból.
A 76-os számú főút elkészült 1,5 kilométeres szakasza az Alsónemesapáti járműosztályozós csomópont után indul, majd a Pethőhenye külterület, valamint a Zalaegerszeg zártkerti ingatlanjait érintve csatlakozik az M76-os főút már korábban is négysávos szakaszához.
Az út kialakítása a korábbi 2x1 sávról 2x2 sávos főúttá bővült, középen fizikai elválasztással. A forgalom számára a sebességhatár 90 km/h lesz a szakaszon.
Vigh László, a térség országgyűlési képviselője elmondta: Zalaegerszeg gyorsforgalmi hálózatba való bekötésének ez a beruházás az első eredménye.
Ahogy azt már korábban megírtuk, a mintegy 170 milliárd forintos beruházással épülő 40 kilométeres, 2x2 sávos M76-os gyorsforgalmi út Zalaegerszeget és az M7-es autópályát köti össze. A leendő út a Modern Városok Program keretében, a már félkész zalaegerszegi járműipari tesztpályához csatlakozva épül.
"A kétszer két sávos út megépülése gyorsforgalmi kapcsolatot teremt Zalaegerszeg és Budapest között. Itt azonban nem állunk meg, már dolgozunk azon, hogy Körmendet és az osztrák határt is sztrádán lehessen elérni" - mondta el Balaicz Zoltán, Zalaegerszeg polgármestere.
A gyorsforgalmi út munkálatai két pályarészen is zajlanak:
A beruházás részeként Petőhenye térségében felüljárót alakítottak ki. A Zalaegerszeg zártkerti ingatlanok mellett átépült a Cserlapi csomópont, valamint itt egy gyalogos aluljáró is készült, a hozzá kapcsolódó gyalogos létesítményekkel, autóbusz megállóhely átépítéssel, valamint közművekkel.
A dombvidéki környezet miatt a 2x2 sávra bővítés nagymértékű bevágások kialakítását indokolta. A bevágások megtámasztására 440 méter hosszon változó magasságú vasbeton hézagos cölöptámfalak épültek. A fejlesztéshez kapcsolódik továbbá egy 850 méter hosszú burkolt szervízút megépítése is.
Pántya József, a NIF Zrt. útfejlesztési igazgatója elmondta: "Várhatóan október végén adjuk át az M76-os gyorsforgalmi út M7-es autópálya és Balatonszentgyörgy közötti 5,6 kilométeres szakaszát. 2022-ben fejezzük be a Balatonszentgyörgy és Fenékpuszta közötti 3 kilométeres új nyomvonalat, ezen a rövid szakaszon azonban összesen 11 hidat kell megépíteni. A Zalaegerszeg és Fenékpuszta közötti 44 kilométeres pályaszakasznak már zajlik az engedélyeztetési eljárása, októberre várjuk az építési engedélyeket, így a szintén készülő kiviteli tervekkel, az ITM megbízása és a forrás rendelkezésre állása esetén várhatóan jövő tavasszal írhatjuk ki a kivitelezői közbeszerzési eljárást."
Az M85-ös alagútjának kiemelkedő szakmai kihívásokkal járó építését folyamatosan követtük, így az átadón egy rövid visszatekintéssel is jelentkezünk.
Az MKIF az új sávok helyéről eltávolítja a cserjéket, de miután a projekt elkészül, többet ültetnek majd a pálya mellett.