A többéves előkészítés után idén tavasszal elkezdett kivitelezés jelentős előrehaladást mutat a Luapula folyó térségében.
Új pénzügyi források nyíltak meg, ezáltal új lendületet kap az Afrika szívében zajló útfejlesztés és hídépítés – derült ki a Duna Group által közzétett hírből. A Kongói Demokratikus Köztársaság és a Zambiai Köztársaság területén egy összesen 184 kilométeres útfejlesztés zajlik: ennek egyaránt része útépítés, korszerűsítés és bővítés; ugyanakkor egy 345 méteres határhíd is épül. A Duna Aszfalt Zrt., mint szakmai és befektetői partner vesz részt a kontinens egyik legnagyobb útépítésében; a Luapula folyó feletti hidat a Speciálterv Építőmérnöki Kft. tervezte.
A Duna Group projektcégeként a GED Africa Limited (GED Africa) világgazdasági jelentőséggel bíró projekten dolgozik, miután az új közlekedési folyosó jelentősen lerövidíti az utat a térség réz-, kobalt- és koltánbányái valamint az Indiai-óceán partján fekvő Dar es Salaam között.
A közlemény hangsúlyozza, az elmúlt több mint 5 év projektfejlesztési és előkészítési munkái után a kivitelezés idén tavasszal saját forrásokból megkezdődött, és már most jelentős előrehaladást mutat.
Most ugyanakkor új pénzügyi források nyíltak meg, amelynek révén új lendületet kap a beruházás. „Továbbra is magyar szakértelem mentén, a Duna Aszfalt szakmai befektetésében és felügyeletével folyik tovább a munka” – olvasható a közleményben.
A tervek szerint 2027 első negyedévére készül el a teljes infrastruktúra kiépítése, amellyel létrejön a korridor a két afrikai ország határán. „A projektnek köszönhetően a Duna Group az infrastruktúrafejlesztési piac globális szereplőjévé válik” – emeli ki a beszámoló.
Zárásként érdekességként azt is kifejtették, hogy a magyar szakemberek folyamatos jelenléte mellett zajló projektben
a határt képező Luapula folyó két partján a munkaterületek táborait a magyar fővárosról nevezték el: a nyugati oldalon Camp Budának, míg keleten Camp Pestnek hívják.
A GED Africa Route-ként emlegetett út a Kongói Demokratikus Köztársaság déli részén található Kasomenot fogja összekötni a zambiai Mwendával. Az új út mintegy 500 kilométerrel csökkenti a kereskedelmi fuvarozók oda-vissza útját Haut-Katanga bányászati területéről Dar es Salaam kikötőbe.
A GED Africa projekt főbb elemei:
A GED Africa egy 25 éves, PPP konstrukcióban magánbefektetéssel megvalósuló koncesszió, amelyből három év a kivitelezés, majd az azt követő 22 évben a megépült infrastruktúra üzemeltetését és fenntartását végzi.



Az M1-es bővítése során több helyszínen éjjel-nappal végzik a munkát. Az MKIF most látványos képeken mutatta be egy híd kivitelezésének előrehaladását.
8,558 milliárd forint értékben.