2022.11.03
Cikksorozatban mutatjuk be a Déli Körvasút fejlesztés hátterét, a tervezés körülményeit, kitérünk a kivitelezés során alkalmazandó technológiákra. A sorozat bevezető részében a projektet évek óta kísérő Somodi Lászlóval, a V-Híd Zrt. tervezési igazgatójával beszélgettünk.
2022.08.14
A Déli Körvasút fejlesztésében a NoBo és DeBo tevékenység mellett az AsBo független értékelés is magyar vasúti tanúsító szervezet feladata.
2022.07.27
Mozdonnyal és 14 darab, zúzottkővel megpakolt vagonnal ellenőrizték a Déli összekötő vasúti híd utolsó, harmadik hídelemének teherbírását.
2022.06.23
A SPECIÁLTERV Kft. készítette el a rendkívüli hídszerkezet engedélyezési terveit.
2022.05.13
A RailCert Hungary Kft. végezheti el a Kelenföld és Ferencváros közötti vonalszakasz bővítéséhez kapcsolódó hitelesítési eljárásokat.
2021.12.08
A Duna Aszfalt és a NIF a Déli összekötő vasúti Duna-híd második szerkezetét adja át hamarosan a forgalomnak.
2021.09.30
Öt darab, egyenként 80 méter hosszú acélszerkezeti elemet már beemeltek, október első hetében tervezetten a zárótag is beemelésre kerül a Duna Aszfalt kivitelezésében zajló projektben.
2021.07.30
Végéhez érkezett a középső hídszerkezet bontása, és öt új elem is beemelésre kész a Déli összekötő vasúti hídon, amely a Duna Aszfalt kivitelezésében születik újjá.
2022.08.17
Jelentős kihívás elé állította a projekt mind a tervező, mind a kivitelező csapatot, többek között a MOL Nyrt. olajfinomítója miatt közúti híd provizórium beépítésére is szükség volt.
2022.08.03
Az új vasúti Duna-híd projektje rövidesen a végéhez ér, a dinamikus próbaterhelést a pályaépítést végző V-Híd Zrt. mozdonyaival végezték a Duna Aszfalt generálkivitelezésében megvalósuló projektben.
2022.06.29
A projekt megvalósításáért felelős generálkivitelező V-Híd Zrt. a tervezésért felelős Kontúr Csoport Kft. szakembereinek bevonásával az építéstechnológia tervezésén dolgozik.
2022.06.12
Tervezési szempontból a legnagyobb kihívást a Kálvin téri állomás és a kihúzó műtárgy jelenti a FŐMTERV Zrt. munkatársai számára, ugyanis mindkettőt sűrűn beépített, belvárosi környezetben, műemléki épületek alatt kell majd megépíteni.
2022.05.11
A BFK tervpályázatának eredményhirdetésére június 3-án kerülhet sor.
2021.11.19
Az új híd terveit a Speciálterv Kft. és a Kontúr Csoport Kft. konzorciuma készíti a Déli Körvasút fejlesztés részeként a BFK és a NIF Zrt. közös beruházásában.
2021.08.26
Legutóbb júliusban egy képriporttal foglalkoztunk a bontási munkákkal a főváros Déli összekötő vasúti hídján, amely a NIF beruházásában, a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) együttműködésével újul meg és bővül három vágányos vasúti átjáróvá. Az immár középsőnek számító régi vágány bontási munkáit ezúttal videósaink összegezték. A Duna Aszfalt Zrt. generálkivitelezésében zajló projektben az engedélyezési terveket a Főmterv Zrt., az MSC Kft. és a Speciálterv Kft. mint társtervezők készítették, míg a kiviteli terveket a Főmterv Zrt. és a Kontúr Csoport Kft. A cölöpalapozási feladatokat a HBM Soletanche Bachy Kft. látta el.
2020.05.16
Az R-Kord mintegy 9,5 milliárd forint értékben fejleszti a két állomás közti vonalat, melynek része egy 3 kilométeres új vágány megépítése és három vasúti híd felújítása is.