A RailCert Hungary Kft. végezheti el a Kelenföld és Ferencváros közötti vonalszakasz bővítéséhez kapcsolódó hitelesítési eljárásokat.
A NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) az uniós közbeszerzési közlönyben közzétette a Ferencváros − Kelenföld vasútvonal-szakasz kapacitásbővítéséhez kapcsolódó európai közösségi (NoBo) és nemzeti szabályozási (DeBo) hitelesítés eljárás lefolytatására vonatkozó kiírás eredményét.
A nettó 1,5 milliárd forint értékű munkát a magyar vasúti tanúsítási szervezet, a RailCert Hungary Kft. végezheti el.
Számos alkalommal beszámoltunk már a NIF Zrt. beruházásában a Budapest Fejlesztési Központ (BKF) együttműködésével megvalósuló Déli Körvasút fejlesztésről, melynek keretében Kelenföld és Ferencváros állomások között a meglévő két vágány mellé egy, rövidebb szakaszokon két új vágány épül. A kivitelezést a V-Híd Zrt. végezheti el.
A Déli Körvasút bővítésével két új megálló is épül, így teljesen új, eddig hiányzó közlekedési kapcsolatok jönnek létre az elővárosok, valamint budapesti városrészek között. A bővítésnek köszönhetően az elővárosi vonatok 10-15 percenként indulhatnak majd, átszállás nélküli kapcsolatot teremtve az érdi, budaörsi és a környező budai agglomeráció, Budafok-Nagytétény, Kelenföld, az újbudai egyetemváros, valamint a Soroksári út térségével, a Népliget környezetével, Kőbánya-Kispesttel, Kőbánya felsővel és azon keresztül a pesti agglomerációval.
A vonalszakasz fejlesztése a Ring Mérnöki Iroda Kft., a Kontúr Csoport Kft. és a Veszprémterv Kft. alkotta tervezői konzorcium munkájával valósul meg.
A RailCert Kft. feladata a projekthez kapcsolódóan az Európai Parlament és a Tanács 2016/797/EK irányelve, illetve a 413/2020. (VIII. 30.) kormányrendelet szerinti európai közösségi (NoBo) és nemzeti szabályozási (DeBo) hitelesítési eljárás lefolytatása.
Ennek keretén belül − egyebek mellett –
A fentieken túl a RailCert Kft. látja el a tanúsítási tevékenységhez kapcsolódó műszaki-szakértői tevékenységet, mely során szorosan együttműködik a kivitelező V-Híd Zrt.-vel.
Mindössze 14 hónap alatt épült meg a Duna-Tisza-csatorna felett átívelő 54,4 méter hosszú kétvágányos vasúti híd.
Hitelből és saját forrásból 800 milliárdot fordíthatnak jövőre a vasúti pályák és a gördülőállomány felújítására.