A Déli Körvasút fejlesztésében a NoBo és DeBo tevékenység mellett az AsBo független értékelés is magyar vasúti tanúsító szervezet feladata.
A NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. az uniós közbeszerzési közlönyben közzétette a Ferencváros−Kelenföld vasúti szakasz kapacitásbővítését szolgáló projekt akkreditált AsBo független értékelésről szóló közbeszerzési eljárás eredményét.
A nettó 238 millió forint értékű munkát a RailCert Hungary Kft. végezheti el. Korábban már beszámoltunk arról, hogy a magyar vasúti tanúsító szervezet folytatja le a Déli Körvasút esetében az európai közösségi (NoBo) és a nemzeti szabályozási (DeBo) hitelesítési eljárásokat. Az előbbiek mellett így már az AsBo független értékelés is a feladata.
A vállalat palettája 2021 februárjában bővült az AsBo kijelölési státusszal, így a RailCert Hungary Kft. az első szervezetek között volt hazánkban, amely mindhárom (NoBo, DeBo, AsBo) kijelölést megszerezte.
Számos alkalommal beszámoltunk már a Déli Körvasút fejlesztésről, amely a NIF Zrt. beruházásában, a Nemzeti Közlekedési Központ (NKK) együttműködésével valósul meg. Kelenföld és Ferencváros állomások között az átépülő, meglévő két vágány mellé egy, rövidebb szakaszokon két új vágány épül. A kivitelezést a V-Híd Zrt. végezheti el, a kiviteli tervezés a Kontúr Csoport Kft. munkája.
A fejlesztés fő célja, hogy több személyszállító, főképp elővárosi vonat közlekedjen az agglomeráció és Budapest között, a vasút pedig az új megállók és kapcsolatok révén versenyképessé válhasson az autós közlekedéssel szemben, és nagyobb szerephez jusson Budapest térségének közlekedésében. A vonalszakasz a MÁV Zrt. 1-es, Budapest−Hegyeshalom−Rajka vasúti fővonalának része, kiemelt nemzetközi jelentősége van.
A vállalat főbb feladatai a projekthez kapcsolódóan:
Júniusban készült interjúnkban Dégi Andrással, a RailCert Hungary Kft. ügyvezetőjével a Déli Körvasút fejlesztésének tanúsítói kihívásairól is beszélgettünk.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
Jövőre a Keleti-programban újabb beruházások jönnek.