A kétsávos villányi bekötő út több mint 7 kilométeren jöhet létre, ugyanakkor kapcsolódik hozzá egy másik bekötőút is.
Már keresik a kivitelezőt a villányi borvidéket az M6-os autópályához bekötő útfejlesztéshez. A beruházó Építési és Közlekedési Minisztérium kiírása emlékeztet, a tavaly májusban átadott zárószakaszon (amely Bóly és a horvát határ között épült ki) az M6-os 205+810 km szelvényében már elkészült a villányi csomópont.
Ugyanakkor a hozzá tartozó bekötőút akkor nem épült ki, ezt célozza a mostani közbeszerzés. Az új útnak a már kiépült csomópont és a villányi elkerülő út keleti csomópontja közötti kell kiépülnie új nyomvonalon.
Az 5718-as összekötő út összesen 7,04 kilométeren jön létre két sávon. Ugyanakkor kapcsolódik majd hozzá 1,185 km hosszú másik kétsávos út is, amely Mároki településhez teremt majd bekötést, szintén új nyomvonalon.
A leendő új úton a Mároki-vízfolyás felett egy új híd is épül. A nyertes ajánlattevő feladatát képezi a szükséges engedélyek beszerzése, illetve a későbbi üzemeltetési feladatok támogatására megvalósulási BIM modell létrehozása.
Fontos tétel, hogy az ÉKM feltételesen indította meg a közbeszerzést: így a lezárása után megkötendő szerződés csak a pénzügyi fedezet rendelkezésre állása esetén lép hatályba.
Zajlanak a hidak és átkelők munkálatai az M1-es bővítése során. Az MKIF galérián mutatta be a munkálatok részleteit.
A város 5,4 kilométerrel bővíti kerékpárút-hálózatát a folyópart felé. A projekt többek között a kerékpársávok, a vasúti átvezetések és a főúti átkelések fejlesztését is célozza.