2024.05.28, Kedd
Új szakasszal bővült a Dél-Dunántúlt átszelő autópályánk - fotók

Új szakasszal bővült a Dél-Dunántúlt átszelő autópályánk - fotók

magyarepitok.hu

2024.05.02. 13:44 - Hegedűs Gergely

A STRABAG és a Duna Aszfalt munkájának köszönhetően nem csupán a mohácsi térség közlekedése lép előre.

Hirdetés

Bóly térségében május 2-án bejelentették az M6-os autópálya legújabb szakaszának forgalomba helyezését. Az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházását a STRABAG Építő Kft. és a Duna Aszfalt Zrt. konzorciuma kivitelezte.

A Bóly és Ivándárda közötti 20 kilométeres szakasz projektjén 2021 júliusában tették le az alapkövet. A csütörtöki átadónak köszönhetően Bóly és a Lippónál található villányi csomópont között indulhatott meg a forgalom, míg a határig vezető további szakasz a gyorsforgalmi út horvátországi folytatásának elkészülte után lesz majd használható.

Ahogy az korábbi cikkeinből is kiderült, a Bóly-Ivándárda szakasz 26,6 méteres koronaszélességgel és burkolt leállósávval készült el. Három különszintű csomópont is épült hozzá: az M6-M60 elválási, a Bóly-keleti és a Villányi csomópont. A beruházás során komplex pihenőhely létesült Nagynyárádnál, komplex ellenőrzőhely Ivándárda mellett és mérnökségi telep Babarcon.

Ezeken felül 17 műtárgy épült, melyek közül a legjelentősebbek a Villány-Mohács vasútvonalon átvezető híd (fenti képünkön), illetve a Szilvás-patak és a Majsi-vízfolyás feletti völgyhidak.


Számos érdekes részprojektről írhattunk a kivitelezés alatt

A vasúti híd, valamint a Szilvás-patak völgyhídja munkálatairól ebben a cikkünkben számoltunk be részletesen. Hasonlóan érdekes részletekbe adtunk betekintést, amikor a szakaszon a FŐMTERV Zrt. tervezői munkájáról írtunk, amely cég a szóban forgó völgyhíd mellett számos egyéb elemet készített elő az M6-oson

Szintén értékes szakmai megoldásokat leíró anyagot közöltünk a 200+276,43-as kilométer szelvényben található a Majsi-vízfolyás felett híd kivitelezéséről, amelyet a STRABAG épített meg. A különleges formavilággal rendelkező műtárgy megvalósításában a MEVA Zsalurendszerek Zrt. egyedülálló műszaki megoldásokkal segítette a munkálatok ütemterv szerinti haladását, figyelembe véve a STRABAG mérnökeinek konstruktív javaslatait. A Majsi-völgyhíd projektjéről akkor is beszámoltunk, amikor megtartották a hordógurítást.


Fókuszban az európai közlekedési folyosó

A beruházás jelentőségét az adja, hogy az új pálya amellett hogy javítja a mohácsi térség elérhetőségét, a tranzit közlekedést is fejleszti. Az M6-os zárószakaszának teljes átadása után ugyanis teljessé válik az Adriai- és Balti-tenger térsége közötti közúti kapcsolatot biztosító TEN-T folyosó magyarországi nyomvonala.

Az eseményen az útépítésekért felelős helyettes államtitkár is részt vett. Pántya József elmondta, az Ivándárdáig tartó, csaknem húsz kilométeres szakasz határidőre, január 31-re elkészült a Strabag Építő Kft. és a Duna Aszfalt Zrt. kivitelezésében, magyar forrásból.

A beruházás értéke nettó 88,6 milliárd forint. A fő cél az Adriai- és a Balti-tenger közötti Ten-T hálózat magyarországi szakaszának megépítése. Kitért arra is, hogy a horvát oldalon az autópálya megépítése jövő év második felének elejére befejeződik, és kétszer két sávon akár az Adriai-tengerig lehet biztonságosan utazni. 

Megjegyezte, bár a szakasz kezdő szelvényénél, egy 600 méteres részen 2024. augusztusig még dolgoznak, a pálya két oldalán lévő gyűjtő-elosztó sávok lehetővé teszik a napi használatot. Az új szakasz megnyitásával a térség hat települése lakóinak életét teszik könnyebbé - mondta el. 

Pántya József azt is közölte, a forgalomba helyezett, Lippóig tartó szakaszt az autósok idén díjmentesen használhatják.

 

Villány és Mohács bekötése még hátra van

Hargitai János (KDNP) Baranya megyei országgyűlési képviselő többek között arról beszélt, hogy az M6-os új szakaszának elkészültével Mohács és Bóly térségében egy logisztikai egység fontos darabja jön létre.   

Elmondta, az M6-osra két város, Villány és Mohács még nincs rákötve. Villány felé egy 9 kilométeres utat kell megépíteni, amellyel a villányi borvidék és az Ormánság feltárása is megtörténik. Mohácsra 2026-ra, a mohácsi csata 500. évfordulójára kétszer két sávos út épül - fűzte hozzá a képviselő.

Galéria

ÚtépítésBólyVillányM6-os autópályaStrabagDuna Aszfalt Zrt.autópályaÉpítési és Közlekedési MinisztériumDuna GroupMEVA Zsalurendszerek Zrt.Főmterv Mérnöki Tervező Zrt.

Hírlevél

Hirdetés