A horvát határig vezető 20 kilométeres szakaszon a forgalom fenntartása érdekében csak a legvégén kerül a helyére a hídszerkezet a Villány-Mohács vasútvonalon. Friss hírek a Strabag és a Duna Aszfalt kivitelezésében megvalósuló autópálya-fejlesztésről.
Az M6-os autópálya befejező szakaszán épülő vasúti híd és völgyhíd egyaránt előrehaladott állapotban van a magyarepitok.hu értesülése szerint. A Bóly és a horvát határnál fekvő Ivándárda közötti 20 kilométeres utat a STRABAG Építő Kft. és Duna Aszfalt Zrt. konzorciuma kivitelezi nettó 88,6 milliárd forintos szerződéses értéken.
Lapunk információi szerint a szakasz jelentős részén elkészültek a töltések és a bevágások. Ugyanakkor javában folynak az aszfaltozási, valamint a pályaszerkezet- és műtárgyépítési munkák.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásának alapkövét 2021 júliusában helyezték el, a projekt emlékezetes híre volt, amikor teljes harci díszben pompázó katonák avar kori sírjait tárták fel.
Az érintett szakasz 26,6 méteres koronaszélességgel és burkolt leállósávval készül, és három különszintű csomópont is épül hozzá: az M6-M60 elválási, a Bóly-keleti és a Villányi csomópont. A beruházás során komplex pihenőhely létesül Nagynyárádnál, komplex ellenőrzőhely Ivándárda mellett és mérnökségi telep Babarcon.
Ezeken felül 16 műtárgy épül, melyek közül a legjelentősebbek a Villány-Mohács vasútvonalon átvezető híd, illetve a Majsi-vízfolyás és a Szilvás-patak feletti völgyhidak. Az előbb említett vasúti hídról részletes információkat nyertünk: ezek szerint a felszerkezete 72 méteres támaszközű, ortotróp acél pályaszerkezetű, vonóvassal merevített ívszerkezet. Az úgynevezett Langer-híd függesztő rúdjai hálós elrendezésűek lesznek.
Miután a híd építése alatt a vasúti forgalmat csak a lehető legkisebb mértékben szabad zavarni, a hídfőket már előre elkészítették, a szerkezetet pedig összeszerelték a végleges pozíciója melletti szerelőterületen, továbbá a függesztőkábeleket is megfeszítették.
A szerkezetet egy rövid vágányzári időszak keretében fogják a helyére tolni. Ekkor felhúzzák a síneket, beállítják és aláöntik; továbbá elvégzik a híd próbaterhelését is, és megindulhat a vasúti forgalom. Ezután a híd alól kibontják a vasúti töltést és az autópálya bevágást, majd elkészítik az autópálya pályaszerkezetét.
Egy további jelentős részeleme a projektnek az M6-os autópályát a Szilvás-patak völgye felett átvezető völgyhíd megépítése. A híd 95,4 méter hosszan ível át a völgy felett, az alátámasztását 6 darab, közel 10 méter magas pilléroszlop biztosítja. Ennél a munkaelemnél májusi képriportunk idején a gerenda beemelése zajlott, a következő fázis pedig a pályalemez és kiegyenlítő lemez vasalása lesz, amely várhatóan a nyár közepén befejeződik.
A völgyhíd kivitelezésének egy további érdekessége, hogy 160 darab előregyártott, 90 centiméter magas feszített vasbeton "I" tartót emelnek be, melyeknek összes hossza 2976 méter.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.