A Strabag és a Duna Aszfalt munkájával épül az M6-os országhatárig tartó szakasza.
Kedden elhelyezték az M6 autópálya Bóly-Ivándárda (országhatár) közötti útszakasz és a Villányi csomópont alapkövét. Korábban már beszámoltunk arról, hogy a munkálatok február óta zajlanak, és várhatóan 2024 elejére az M6 autópálya eléri az országhatárt.
A projekt a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában uniós és hazai forrás felhasználásával valósul meg a STRABAG Építő Kft. és Duna Aszfalt Zrt. kivitelezésében.
A beruházó közleménye szerint a régészeti feltárások rövidesen befejeződnek, majd a nagytömegű földmunkák − humuszleszedés, töltésépítés, bevágás készítés − időszaka következik. Ezek mellett megkezdődik a műtárgyak építéséhez szükséges próbacölöpök építése is.
A Bóly és Ivándárda közötti 20 kilométeres szakasz 26,6 méteres koronaszélességgel, középen fizikai elválasztással és burkolt leállósávval készül. A tervezési sebesség 130 km/óra.
Az érintett szakaszon három különszintű csomópont épül: az M6-M60 elválási, a Bóly-keleti és a Villányi csomópont, amelyekkel a környező települések (pl. Villány, Töttös, Lippó, Nagynyárád, Ivándárda, Szajk, Bóly és Bezedek) gyorsforgalmi úthálózatba történő csatlakozása valósul meg.
A beruházás során 16 műtárgy épül, melyek közül a legjelentősebbek a Villány − Mohács vasútvonalon átvezető híd, illetve a Majsi-vízfolyás és a Szilvás-patak feletti völgyhidak.
Ezeken felül komplex pihenőhely létesül Nagynyárádnál, komplex ellenőrzőhely Ivándárda mellett és mérnökségi telep Babarcon.
Az M6-os autópálya horvát határig vezető, mintegy 20 kilométer hiányzó szakaszának megépítésével teljeskörűen megvalósul az Adriai- és Balti-tenger térsége közötti gyorsforgalmi közúti kapcsolat magyarországi szakasza.
A fejlesztés célja továbbá a dunamenti és a mohácsi térség közlekedésének javítása mellett az Észak- és Dél-Európa közötti tranzitforgalom biztonságos és gyors kiszolgálása.
Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár elmondta:
A következő évtized közepére minden megyei jogú városba és tizenegy határállomásig juthatunk el gyorsforgalmi utakon.
Hargitai János, a térség országgyűlési képviselője kiemelte:
Az épülő autópálya Baranya legnagyobb beruházása, mely megteremti a kapcsolatot dél felé a térség országaival, emellett Mohács logisztikai szerepét erősíti a hármashatár térségében, az épülő közforgalmi kikötővel, és a kiviteli tervezés fázisában lévő tervezett Duna-híddal együtt.
Nyul Zoltán, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese a projekthez kapcsolódó Villányi csomópont megépítéséről a következőket mondta: A Villányi bekötőút az M6 autópálya (Villányi csomópont) és a Villány elkerülő keleti csomópontja közötti szakasz kapcsán előzetes vizsgálati dokumentáció, illetve engedélyezési és kiviteli terv készül.
A 9 kilométer hosszú, 2×1 sávos szakaszon 3 csomópont (M6 autópálya Villányi csomópontjához való csatlakozás, villányi elkerülő út keleti körforgalmi csomópont, mároki bekötő út csatlakozása), továbbá 1 műtárgy (Mároki-vízfolyás felett) tervezése van folyamatban. A tervező a munkát megkezdte, és 2022 végére várhatóan elkészülnek a végleges tervek.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.