A villányi bekötőút az M6 autópálya villányi csomópontja és a Villány elkerülő keleti csomópontja között húzódik.
Februárban adtunk hírt arról, hogy megkezdődött az M6-os autópálya Bóly és Ivándárda közötti szakaszának építése. A projekt a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában uniós és hazai forrás felhasználásával valósul meg a STRABAG Építő Kft. és Duna Aszfalt Zrt. kivitelezésében.
Az M6-os autópálya horvát határig vezető, mintegy 20 kilométer hiányzó szakaszának megépítésével teljes körűen megvalósul az Adriai- és Balti-tenger térsége közötti gyorsforgalmi közúti kapcsolat magyarországi szakasza.
A projekthez kapcsolódik a villányi bekötőút tervezése is, amelynek előkészítési munkálataira most nyertes ajánlat érkezett – derült ki az uniós közbeszerzési adatokból. A Pannonway Építő Kft. feladata a tanulmányterv, az EVD, az engedélyezési és kiviteli tervek elkészítése, valamint a hatósági engedélyek megszerzésében való közreműködés.
A villányi bekötőút az M6 autópálya villányi csomópontja és a Villány elkerülő keleti csomópontja között húzódik. A 9 kilométer hosszú, 2×1 sávos szakaszon három csomópontot, továbbá egy műtárgyat - Mároki-vízfolyás feletti híd - terveznek. A három csomópont a következő:
Felkészült az MKIF Zrt.: legkésőbb szeptember elején indul az M1 fejlesztése, melyről újabb részleteket tudtunk meg Németh Tamás vezérigazgatótól. Cél, hogy a munkálatok négy éve alatt is biztonságos legyen az autópálya.
Felújítják Borsod vármegyében a Bózsva és Nyíri közötti 3726-os utat. A több mint négy kilométeres összekötő úton a HE-DO szakemberei dolgoznak. A munkálatok idején is biztosítják az autóbuszok és az aratást végző mezőgazdasági munkagépek folyamatos közlekedését.