A villányi bekötőút az M6 autópálya villányi csomópontja és a Villány elkerülő keleti csomópontja között húzódik.
Februárban adtunk hírt arról, hogy megkezdődött az M6-os autópálya Bóly és Ivándárda közötti szakaszának építése. A projekt a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában uniós és hazai forrás felhasználásával valósul meg a STRABAG Építő Kft. és Duna Aszfalt Zrt. kivitelezésében.
Az M6-os autópálya horvát határig vezető, mintegy 20 kilométer hiányzó szakaszának megépítésével teljes körűen megvalósul az Adriai- és Balti-tenger térsége közötti gyorsforgalmi közúti kapcsolat magyarországi szakasza.
A projekthez kapcsolódik a villányi bekötőút tervezése is, amelynek előkészítési munkálataira most nyertes ajánlat érkezett – derült ki az uniós közbeszerzési adatokból. A Pannonway Építő Kft. feladata a tanulmányterv, az EVD, az engedélyezési és kiviteli tervek elkészítése, valamint a hatósági engedélyek megszerzésében való közreműködés.
A villányi bekötőút az M6 autópálya villányi csomópontja és a Villány elkerülő keleti csomópontja között húzódik. A 9 kilométer hosszú, 2×1 sávos szakaszon három csomópontot, továbbá egy műtárgyat - Mároki-vízfolyás feletti híd - terveznek. A három csomópont a következő:
Átadták a több mint 2 kilométeres déli átkötő útszakaszt, amely Alsóerdőt köti össze Zalabesenyővel. A fejlesztés a Kovács Károly Városépítő Program részeként valósult meg.
Tíz szakaszon, több mint 26 kilométernyi mellékút teljes körű felújítását indította el Heves vármegyében a Magyar Közút Nonprofit Zrt.. Modernizálták a térség egyik legrosszabb állapotú útját is.