2024.03.19, Kedd
Indul az M6-os autópálya zárószakaszának a kivitelezése
Illusztráció - Bernát Benjámin/magyarepitok.hu

Indul az M6-os autópálya zárószakaszának a kivitelezése

magyarepitok.hu

2021.02.25. 16:33 - Hegedűs Gergely

A horvát határig vezető, mintegy 20 kilométeres szakaszt a Strabag és a Duna Aszfalt építi; teljessé válik egy fontos európai közlekedési folyosó magyarországi szakasza.

Hirdetés

Megkezdődik az M6-os autópálya Bóly és Ivándárda közötti szakaszának a kivitelezése - adta hírül a beruházó a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. A projekt uniós és hazai forrás felhasználásával valósul meg a STRABAG Építő Kft. és Duna Aszfalt Zrt. kivitelezésében nettó 88,6 milliárd forintos szerződéses értéken.

Már zajlanak a régészeti feltárások

A közlemény szerint az M6-os autópálya horvát határig vezető, mintegy 20 km hiányzó szakaszának megépítésével teljes körűen megvalósul az Adriai- és Balti-tenger térsége közötti gyorsforgalmi közúti kapcsolat magyarországi szakasza.

A jelenleg 192 km hosszú M6 autópálya Érdi-tető és Dunaújváros közötti szakaszát 2006-ban adták át a forgalomnak, az M0-s autóút és Érdi-tető közötti szakaszt pedig 2008-ban. A Dunaújváros és Bóly közötti szakasz átadása 2010-ben történt meg.

A befejező szakasz munkaterület átadása megtörtént, a régészeti feltárások 2021. február 10-től megkezdődtek.

A kivitelezés a nagy tömegű földmunkákkal, töltésépítéssel, illetve azokhoz szükséges anyagbeszállítással indul 2021. március végén. A projekt befejezésének várható időpontja 2024. január vége.


A villányi bekötőút kivitelezése is a projekt része

A beruházás keretében megépül

 

  • három különszintű csomópont (M6-M60 elválási csomópont, Bóly-Keleti csomópont, Villányi csomópont),
  • 16 db műtárgy,
  • komplex pihenőhely létesül Nagynyárádnál,
  • komplex ellenőrzőhely Ivándárda mellett
  • és egy mérnökségi telep Babarcon.

A kivitelezés során 2 250 000 köbméter földet, illetve szemcsés anyagot mozgatnak és építenek majd be.

A projekthez kapcsolódó beruházások része a Villányi bekötőút kivitelezése az M6 autópálya Villányi csomópontja és a Villány elkerülő keleti csomópontja között. A 9 kilométer hosszú 2×1 sávos szakaszon 3 db csomópont (M6 autópálya Villányi csomópontjához való csatlakozás, Villányi elkerülő út keleti körforgalmi csomópont, Mároki bekötő út csatlakozása), továbbá egy a Mároki-vízfolyás feletti híd tervezése is a feladatok közt van.


Öt megyei jogú várost ért el négysávos út tíz év alatt

A NIF közleménye idézte Schanda Tamást: az Innovációs és Technológiai Minisztérium miniszterhelyettese elmondta, 2010-ben 14 megyei jogú város volt bekötve a gyorsforgalmi úthálózatba és három országhatárig vezetett négysávos út. 2020-ban ez már 19 megyei jogú városra és hét határállomásra bővült. 2025-re tervezetten pedig az összes megyei jogú várost bekapcsolják a gyorsforgalmi úthálózatba és 9 határállomás válik elérhetővé ezeken keresztül.

Dr. Hargitai János, Baranya megye országgyűlési képviselője hangsúlyozta, a Mohács 500 Program területfejlesztési dimenziójának

  • egyik része az M6 autópálya befejező szakaszának megépítése,
  • a második a mohácsi kikötő építése,
  • a harmadik része pedig Szeged és Pécs gyorsforgalmi összeköttetése, az új mohácsi Duna-híd megépítésével.


A trieszti kikötőt is közelebb hozza a beruházás

Hozzátette, azáltal, hogy elkészül az M6-os autópálya az országhatárig, ráviszi a világra a térséget, amely így többé nem egy „zsákutca” lesz.

Nemcsak a környező fővárosok válnak könnyebben és gyorsabban elérhetővé, hanem a trieszti kikötő is. Ez egy teljesen új piacot jelent, és hozzájárul a térség gazdasági fejlődéséhez.

Nyul Zoltán, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese rámutatott,: a beruházás keretében mintegy 10 km hosszon főúti korrekciók is megvalósulnak, emellett egy komplex pihenőhely is épül és kialakítják az ivándárdai komplex ellenőrző pontot is.

ÚtépítésautópályaDuna Aszfalt Zrt.StrabagM6-os autópályaBólyIvándárda

Hírlevél

Hirdetés