Hosszú évek előkészítése után elrajtolt a HÉV-flotta megújítása. A most kiírt közbeszerzésben 54 új szerelvény érkezhet többek között a régi NDK-s gyártmányok helyére.
Szerdán elindult 54 darab, egyenként 600 utas szállítására képes, modern, alacsonypadlós HÉV-szerelvény beszerzése - jelentette be legfrissebb bejegyzésében a MÁV csoport hivatalos Facebook-oldalán Hegyi Zsolt vezérigazgató, hozzátéve, hogy az első 18 járműnek 2029 végéig meg kell érkeznie. Az uniós közbeszerzési kiírások között is megjelent szintén a szerdai reggel a bejelentésnek megfelelő dokumentum.
Az első 18 db új jármű fedezetéül jelentős részben a fel nem függesztett uniós források szolgálnak. Tekintettel arra, hogy ezeknek az IKOP Plusz forrásoknak az időbeli felhasználása rendkívül szigorúan szabályozott, az első 18 járműnek meg kell érkeznie és munkába is kell állnia legkésőbb 2029. december 31-ig - fejtette ki a vezérigazgató.
"Ez azt jelenti, hogy 4 éven belül a szentendrei H5 HÉV vonalán végre kézzel foghatóvá válik az a pálya- és járműflotta-megújítási program, amiért a MÁV csoportnál régóta, sokan és nagyon sokat dolgoztak. Fontos mérföldkő ez, Magyarország legforgalmasabb vasúti szolgáltatása végre megújulhat" - tette hozzá. A Szentendre-Békásmegyer irányába haladó H5-ös vonal a legtöbb utazó által igénybe vett HÉV.
A közbeszerzési adatok szerint ezt követően a az alábbi HÉV-vonalakon tervezi majd szolgálatba állítani az újonnan beszerzett eszközeit:
Hegyi Zoltán felidézte, hogy a magyar vasút járműállománya megérett a fiatalításra. Különösen igaz ez a HÉV-re, ahol gyakran 50 évnél idősebb járművek szolgálják ki az utasokat, és ezek közül a közeljövőben egyre többet kell kivonni a forgalomból. Ezeket a motorkocsikat zömében még az NDK-ban gyártották, de jócskán túlélték a berlini fal leomlását is. Bár tiszteletet ébresztő megbízhatósággal és strapabírással dolgoznak (a HÉV menetrendszerűsége 99 százalék feletti), már régen nyugdíjba küldtük volna őket, ha tehetjük - fogalmazott többek között Hegyi Zsolt.
Átfogó korszerűsítés valósulhat meg a dél-alföldi térség egyik legfontosabb vasúti tengelyén: megkezdődhet a 140. számú, Kiskunfélegyháza és Szeged-Rendező közötti vasútvonal teljes körű felújítása.
Az átkelő gumielemes rendszerű lesz, a rávezető útszakaszokat újraaszfaltozzák, ezáltal zökkenőmentesebb lesz az áthaladás.