Egy autós felüljáró nélküli Nyugati tér látványterve mutatja meg Budapest egyik legfontosabb belvárosi közösségi területének fejlődési lehetőségeit.
A Nyugati pályaudvar - a Nyugati térrel együtt - ma Budapest egyik legforgalmasabb közlekedési csomópontja. A különféle közlekedési módokat, az átutazókat és az átszállókat, a felszínen és a föld alatt utazókat egybeszámítva naponta több mint 400 ezer utas fordul meg itt. A Nyugati pályaudvar Magyarország legforgalmasabb MÁV vasútállomása, emellett a Nyugati teret érinti a főváros legforgalmasabb metróvonala, a 3-as metró, és hazánk legforgalmasabb villamosvonala, a 4-6-os.
A BFK irányításával készülő Budapesti Vasúti Stratégia egyik központi eleme a Nyugati pályaudvar. A tervek szerint a következő évtizedben teljesen megújulhat a Nyugati pályaudvar, korszerű utaskiszolgálással, kereskedelemmel, korszerű biztosítóberendezésekkel. Mindez azért is fontos, mert ma a fejpályaudvarok jelentik a fejlődés első számú gátját és kapacitáskorlátját.
Ennek folyamatnak logikus lépése a budapesti élet egyik középpontjaként működő, de jelenleg igencsak lehasznált állapotú tér újjáélesztése, Budapest vezetésével egyeztetve. A Nyugati tér szervesen kapcsolódik az állomáshoz és szintén megújulásra vár. Erre dolgozott ki koncepciót a BFK a FŐMTERV-vel közösen, amelyben az autós felüljáró nem szerepel.
A felszíni közlekedés átszervezésével több zöld és kiemelkedő minőségű gyalogosfelületet biztosíthatnak a közlekedőknek. Mindez azt is lehetővé teszi, hogy a 40 éve megszüntetett villamosközlekedés a Bajcsy-Zsilinszky úton és a Váci út legbelső szakaszán korszerű formában újjáépülhessen.
A most publikált látványterv megmutatja: az autóforgalmat a belvárosba zúdító felüljáró városépítészeti szempontból is szerencsétlen megoldás. Budapest egyik kiemelkedő középületét, az Eiffel iroda tervezte Nyugati pályaudvar műemlékcsarnokát is kitakarva rontja a városképet, elbontása több szempontból is előnyös lehet, az ezt követő reneszánszot jeleníti meg a látványterv.
Megjelent a Budapest Fejlesztési Központ támogatásával.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.