A fejlesztés célja, hogy több elővárosi vonat közlekedjen az agglomeráció és Budapest között, a vasút pedig az új megállók és kapcsolatok révén versenyképessé válhasson, és nagyobb szerephez jusson Budapest közlekedésében.
A Déli Körvasút II. ütem projekt keretében megvalósul Ferencváros és Kelenföld állomások között a vasúti kapacitásbővítés, két új vasúti megállóhely is létesül Közvágóhíd és Nádorkert térségében. A beruházás során 7 helyszínen épülnek át vasúti hidak, továbbá a projekt keretében kiépül a szükséges zajvédelem is. A kivitelezést a V-Híd Zrt. végzi el, a kiviteli tervezés a Kontúr Csoport Kft. munkájával valósul meg.
A vonalszakasz a MÁV Zrt. 1-es, Budapest−Hegyeshalom−Rajka vasúti fővonalának része, ezáltal kiemelt nemzetközi jelentőséggel is rendelkezik. A kettő helyett három, illetve négy vágány létrehozása, az új megállók építése ugrásszerűen növeli meg a vasút elővárosi és városi teljesítőképességét.
A beruházó Építési és Közlekedési Minisztérium március végi közleménye szerint a projekten a következő munkákat végzi a vállalkozó: a pesti oldalon a Gubacsi úti műtárgy ”A” hídfőjénél támfal betonozási munkálatok zajlanak, míg a Közvágóhíd műtárgy “A”, “BC” és “E” támaszainál továbbra is folyamatban van a felmenő fal zsaluzása, a mellgerendák elhelyezése és cölöpösszefogó vasszerelése.
A budai oldalon:
A H8 és H9-es HÉV fejlesztését célzó az engedélyezési- és a kiviteli tervek elkészítésére írt ki közbeszerzést az Építési és Közlekedési Minisztérium. Az elővárosi kötöttpályás közlekedés korszerűsítésének előkészítésén kívül, az M2 metró meghosszabbítását az állomások akadálymentesítését is tervezik.
A vasútvonal a Dél-Alföld fontos közösségi közlekedési folyosója, évente közel egymillióan utaznak rajta.