A Szombathely-Zalaszentiván szakasz nemzetközi viszonylatban és az elővárosi közlekedésben kiemelt fontossággal bír.
Az RFC 11 Borostyán nevet viselő vasúti korridor fejlesztéséről adott hírt az uniós értesítő. A TED-en megjelent hirdetmény szerint a Dunántúl nyugati végét észak-dél irányban átszelő Hegyeshalom-Szombathely, valamint a Hegyeshalom-Zalaszentiván vonalak fejlesztését készítheti elő a nyertes Kontúr Csoport Kft.
A közbeszerzés tehát két részre oszlik:
A Szombathely-Zalaszentiván szakasz nemzetközi viszonylatban és az elővárosi közlekedésben kiemelt fontossággal bír, ugyanis Szombathely felől biztosítja az összeköttetést Zalaegerszeg, Nagykanizsa, Kaposvár és Pécs irányába, valamint Szlovénia és Horvátország felé. Ennek megfelelően 2016-ban megtörtént a 48 kilométeres vasútvonal villamosítása EU-s forrásból, a Kohéziós Alap 13,3 milliárd forintos támogatásával.
A most szóban forgó beruházás közbeszerzési adatai szerint a Hegyeshalom – Csorna – Porpác – Szombathely – Zalaszentiván korridort jelenleg 139,36 km hosszú villamosított egyvágányú vasútvonal, valamint 18,62 km hosszú villamosított kétvágányú vasútvonal alkotja. Emellett többek közt 17 db állomás és 15 db megállóhely és 102 db a vasutat keresztező közúti átjáró található a vonalon.
A hirdetményből ugyanakkor kiderülnek a Szombathely-Zalaszentiván vasútvonal fejlesztésének várható paraméterei is. Eszerint többek közt
Mindezeken túl biztosítóberendezés és felsővezetéki, térvilágítási és távközlési átalakításokat végeznek; valamint ETCS L2 vonatbefolyásoló berendezést építenek ki.
További megállóhelyeket akadálymentesítenének az 56-os villamos vonalán, ezért a BKK feltételes közbeszerzési eljárást indított legalább nyolc megálló átépítésére és korszerűsítésére. A projekt részeként átépítenék Hűvösvölgy végállomást is, illetve tervbe vették a Krisztina tér és a Budagyöngye állomások modernizálását is.
További fejlesztések Szolnokra hozataláról is tárgyalnak.