Öt darab, egyenként 80 méter hosszú acélszerkezeti elemet már beemeltek, október első hetében tervezetten a zárótag is beemelésre kerül a Duna Aszfalt kivitelezésében zajló projektben.
Már javában zajlik az acél felszerkezet építése a budapesti Déli összekötő vasúti átkelő középső hídján - értesült magyarepitok.hu a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-től. Az 510 méter hosszúságú híd korszerűsítése és bővítése a NIF beruházásában valósul meg, a generálkivitelezést a Duna Aszfalt Zrt. végzi. Az engedélyezési terveket a Főmterv Zrt., az MSC Kft. és a Speciálterv Kft. mint társtervezők készítették, míg a kiviteli terveket a Főmterv Zrt. és a Kontúr Csoport Kft. A cölöpalapozási feladatokat a HBM Soletanche Bachy Kft. látta el.
A Rákóczi híd közvetlen szomszédságában zajló átfogó fejlesztésében egyrészt a régi, rossz állapotú vasúti hidakat cserélik ki, másrészt kettőről három vágányosra bővül a vasúti átkelő. A három közül elsőként az északi hídszerkezet készült el, ezen a forgalom áprilisban indulhatott meg.
Ezután a régi, immár középső pozícióba került hídszerkezet elbontása következett, majd a középső hídszerkezet alépítményeit tették alkalmassá az új felszerkezet fogadására. Ennek során elkészült a budai oldalon az új hídfő középső felszerkezet alá eső szakasza, valamint a mederpillérek vasbeton szerkezetének magasítása.
A NIF-től kapott értesülésünk szerint jelenleg már az acél felszerkezet építése zajlik - az északi hídszerkezet építése során már megismert emelőszerkezetek és úszódaruk segítségével. Öt darab, egyenként 80 méter hosszú úsztatási egység beemelése már rendben lezajlott, október első hetében tervezetten a záró acélszerkezeti elem is beemelésre kerül.
A hídhoz csatlakozó szakaszon már felvonultak a vasútépítők, akik megkezdték a beépítésre kerülő sínszálak előkészítését annak érdekében, hogy amint az új, középső hídszerkezet átjárhatóvá válik, azonnal megkezdhessék rajta a vasútépítést.
November hónap folyamán a déli hídon is megszűnik a forgalom, a vágány áthajlításra kerül az új, középső hídszerkezetre, melyen a forgalom felvétele december hónap folyamán megtörténik. A projektet jól jellemzi, hogy felszerkezetenként több mint 2500 tonna acélanyag kerül felhasználásra.
A NIF összegzése a beruházás előnyeire is részletesen kitér: eszerint a beruházás egy globális projekt része, amelynek megvalósítása több lépcsőben zajlik. A fejlesztés érdekében a híd építésén túl folyamatban van az ETCS L2 rendszer műszaki átadás-átvételi eljárása, amelynek következtében a menetrend nagyobb biztonsággal lesz tartható.
Emellett a NIF Zrt. és a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) együttműködésében zajlik a Déli körvasút projekt további szakaszainak előkészítése, mely a háromvágányos hídhoz kapcsolódó, Kelenföld és Ferencváros állomások közötti három-, illetve részben négyvágányú vasúti pálya, valamint három új vasúti megállóhely kivitelezésre történő előkészítését foglalja magában.
A HE-DO dolgozik a projekten (illetve alvállalkozóként a KM Építő is részt vesz a kivitelezésben), melyben egy magyar-szlovák államhatáron futó összekötő út rézsűcsúszását javítják ki.
A zalai tesztpályához hasonló legközelebbi létesítmény Észak-Németországban található, de miután elkészül az oválpálya, Zalaegerszegen kínálják majd a kontinensen a legszélesebb tesztelési lehetőségeket a megrendelőknek.