A város 5,4 kilométerrel bővíti kerékpárút-hálózatát a folyópart felé. A projekt többek között a kerékpársávok, a vasúti átvezetések és a főúti átkelések fejlesztését is célozza.
Uniós támogatással a Maros-partra vezető, 5,4 kilométer hosszú új kerékpárút épül Makón
- közölte nemrég az önkormányzat.
A tájékoztató szerint az 1,127 milliárd forintos költségű, a tervek szerint jövő őszre elkészülő fejlesztésnek köszönhetően kerékpárral és más mikromobilitási eszközzel is elérhetővé válnak a város egyes turisztikai attrakciói. A Makón élők mellett a környező településekről - Hódmezővásárhely, Szeged, Kiszombor - érkezők közlekedési lehetőségei is javulnak.
A Révész utcától az Aradi utcáig vezető, hét szakaszra bontott új út a kiinduló és a záró részen is biztosítja a biciklisek biztonságos és komfortos átvezetését a 43-as főúton, kétszer is keresztezi a 121-es számú, Kétegyháza-Újszeged vasútvonalat, valamint bekapcsolja Gerizdes városrészt a város kerékpárút-hálózatába.
A Makó déli részén fekvő turisztikai attrakciók - a többi közt a Maros-parti strand, a lombkoronasétány, a Maros kalandpart - megközelítésének javítása mellett az új kerékpárút sokak számára biztonságosabbá teszi a munkába járást is.
A beruházás során - melyben az önkormányzat mellett konzorciumi partnerként részt vesz az Építési és Közlekedési Minisztérium, valamint a Magyar Közút Nonprofit Zrt. is - a különböző szakaszokon kerékpársávot és önálló kerékpárutat alakítanak ki. A kerékpársávoknál a biztonsági felfestések mellett a szükséges útszélesítéseket is elvégzik.
Átadták a több mint 2 kilométeres déli átkötő útszakaszt, amely Alsóerdőt köti össze Zalabesenyővel. A fejlesztés a Kovács Károly Városépítő Program részeként valósult meg.
Tíz szakaszon, több mint 26 kilométernyi mellékút teljes körű felújítását indította el Heves vármegyében a Magyar Közút Nonprofit Zrt.. Modernizálták a térség egyik legrosszabb állapotú útját is.