A híd leengedésével és a hídsaruk beépítésével folytatódik a kivitelezés Déli Körvasút beruházásban.
Legutóbb április közepén írtunk a Déli Körvasút beruházás aktuális státuszáról, amikor a helyére került a Szerémi úti híd.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium május végi Facebook bejegyzése szerint a felszerkezet betolása után megkezdődött a tolás után elhelyezhető hídtartozékok szerelése. Ennek keretében szerelik a hídra a járművek ütközésétől védő ütközőgerendákat, valamint a villamos felsővezeték felcsapódásától védő szigetelőlemezeket.
Közben készül a híd aljának korrózióvédelme is. A hídtartozékok szerelésével egyidőben megkezdődött a belső sávban felállított rácsos szerkezet, az ún. tolási segédjárom bontása is. A bontás mostanra már teljesen be is fejeződött, így megkezdődhetett a híd leengedése a végleges magasságára, majd a hídsaruk beépítése következik – olvasható a posztban.
A hídsaruk a bennük lévő rozsdamentes gömbsüveg felületű lencsének és a csúszófelületnek köszönhetően lehetővé teszik a híd kismértékű mozgásait (billenését, illetve az egyik támaszon a hosszirányú elmozdulását). Az egy sarura jutó maximális terhelés 531 tonnának felel meg, ami annyi, mintha 106 elefánt állna egyszerre az adott sarun.
A Déli Körvasút projekt során Kelenföld és Ferencváros állomások között bővítik a vasút kapacitását. A kivitelezést a V-Híd Zrt. végzi el, a kiviteli tervezés a Kontúr Csoport Kft. munkájával valósul meg.
A fejlesztés célja, hogy több elővárosi vonat közlekedjen az agglomeráció és Budapest között, a vasút pedig az új megállók és kapcsolatok révén versenyképessé válhasson, és nagyobb szerephez jusson Budapest közlekedésében.
A fejlesztés nem csupán egy rövid vasúti vonalszakasz átépítését jelenti: két új megálló épül (Pesten a Közvágóhíd, Budán a Nádorkert megállóhely). Pesten kettő, míg Budán öt helyszínen épülnek és újulnak meg a vasúti hidak. A beavatkozások során a már meglévő kétvágányos műtárgyakat szélesítik három- illetve − néhány helyen − négyvágányosra, melyhez új felszerkezetek kialakítása is szükséges. A szomszédos területek egyszerűbb megközelíthetősége és a biztonságos átkelés érdekében öt új gyalogos-kerékpáros aluljárót alakítanak ki.
Az új nagysebességű szakasz nemcsak Debrecent kötheti össze Berettyóújfaluval, hanem hosszú távon a Nagyváraddal megszakadt kapcsolatot is helyreállíthatja.
A projekt része annak a tucatnyi dunántúli helyszínt érintő programnak, amely a vasúti infrastruktúrát egyszerre teszi alkalmassá polgári és katonai használatra.