A rendszeres dugókon sokat segíthet, ha elkészül az elkerülő hiányzó szakasza Csepel központja és déli végpontja között.
A BKK a TED-en kihirdette a csepeli gerincút folytatásának előkészítését célzó közbeszerzést. A majdani nyertes feladata a II-III. ütem megtervezése lesz.
A megtervezendő út új nyomvonalon épül meg, a becsült hossza 6,8 kilométer. A kiírás tartalmazza egy mintegy 2 kilométeres elsőrendű árvízvédelmi védvonal megtervezését is.
A régóta tervezett gerincút célja, hogy a települések belterületét elkerülve összekösse a Csepel-sziget lakott területeit a fővárossal.
A fejlesztés jelentőségét az adja, hogy az utóbbi évek agglomerációs népességrobbanása miatt a sziget településeiről egyre nehezebb bejutni Budapestre, a csúcsidőben hatalmas dugók terhelik az utakat.
A gerincút első szakaszát 2013-ban már átadták. Az elkerülő északi végét a csepeli Teller Ede út képezi, míg a déli szakaszt a Tököl mellől induló, Halásztelek és Szigetszentmiklós közt elhaladó, az M0-s felett a Lakihegy és Csepel közötti területig átvezetett 5103-as közút.
A jelen kiírás tárgyát a két fenti szakasz közötti átkötés megoldása képezi. A második ütemben a Posztógyár utcát hosszabbítják meg a Mag utcáig. A harmadik ütemben a nyomvonal a Mag utcán és a Salak úton, majd beépítetlen területeken haladva éri el a II. Rákóczi Ferenc utat a Cseresznyefa utcánál – derül ki az ittlkakunk.hu korábbi cikkéből.
A majdani nyertes ajánlattevő számára többek közt az alábbi feladatokat jelöli ki a hirdetmény:
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.