A közúti és a villamosforgalom nagyfokú megzavarása nélkül, speciális technológiával, fokozatosan tolják a helyére a 250 tonnás hídszerkezetet Budapesten.
Az új híd a Déli Körvasút beruházás részeként készült el. A projekt keretében, - amelyről rendszeresen beszámol portálunk - Ferencváros és Kelenföld vasútállomások között kibővítik és felújítják a vasúti pályát, valamint zöldfolyosót alakítanak ki a Dunától egészen a budai hegyekig.
A Déli Körvasút projekt új vasúti hídját, - ami a Szerémi út és az 1-es villamos pályája fölé került - 6,7 méter széles és 3 méter magas, tíz-tizenhét tonna súlyú darabokból a helyszínen szerelték össze. Az összesen 250 tonnás műtárgyat az összeállítás után korrózióvédelemmel látták el, ma pedig az esti órákban a végleges helyére tolják. A projekt során még 12 alkalommal lesz hasonló speciális, mérnöki és kivitelezési munkát igénylő hídtolás.
A szerkezetet hidraulikus tolóberendezésekkel juttatják el a helyére. Az Építési és Közlekedési Minisztérium korábbi tájékoztatása szerint, a művelethez a szakemberek egyetlen ponton építettek ki ideiglenes közbenső alátámasztást. A híd a szerelőtérre fektetett tolópálya, a végleges, illetve a toláshoz szükséges ideiglenes támaszok segítségével történik meg. A munkafolyamat stabilitásának biztosításához egy könnyű acélszerkezettel ideiglenesen meghosszabbították a hídszerkezetet.
Az eseményen Kovács Balázs Norbert, az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) budapesti kormányzati beruházásokért felelős miniszteri biztosa azt mondta, a Déli Körvasút Budapest egyik legfontosabb városfejlesztési projektje is, amely mintegy 420 milliárd forintból valósul meg. A kivitelezést a V-Híd Zrt. végzi, a kiviteli tervezés a Kontúr Csoport Kft. munkája.
A beruházás csökkenti a zsúfoltságot a budapesti utakon, ahol több ingázó jár munkába, mint budapesti – mondta a miniszteri biztos. Az új vágányok megépítésével fejlesztik az elővárosi vasúti közlekedést, a kapacitásbővítéssel a budapesti utakat napi 60 000 gépjármű forgalmától tudják mentesíteni.
A projekt keretében két új vasúti megállóhelyet létesítenek, a Közvágóhíd és a Nádorkert térségében, három metróvonalhoz, a tömegközlekedési hálózatokhoz biztosítanak kényelmes és kulturált kapcsolatot.
Kovács a Déli Körvasút jelentősége kapcsán kitért arra is, ezen a vonalon fut három európai uniós vasúti korridor magyarországi szakasza, valamint itt található a magyar vasúthálózat legfontosabb Duna-hídja, ahol a folyót keresztező vasúti forgalom több mint 95 százalékát bonyolítják.
Mindössze 14 hónap alatt épült meg a Duna-Tisza-csatorna felett átívelő 54,4 méter hosszú kétvágányos vasúti híd.
Hitelből és saját forrásból 800 milliárdot fordíthatnak jövőre a vasúti pályák és a gördülőállomány felújítására.