A feltételes közbeszerzési eljárásban foglaltak szerint növekedhet a szállítási szolgáltatások színvonala a 80-as és a 40-es számú vasútvonalon.
Mivel egyre több vasútvonalat villamosítanak, egyre több és egyre erősebb villanymozdony közlekedik. Emiatt a vasúti közlekedés összes villamosenergia-igénye folyamatosan nő. Az igényeket kiszolgálva feltételes közbeszerzési eljárást indított a MÁV Pályaműködtetési Zrt. 5 alállomási körzet tervezésére és kivitelezésére – olvasható a TED-en.
Az információk szerint a Homlok Fővállalkozó Építőipari és Kereskedelmi Kft. valósíthatja meg a szóban forgó projektet összesen több mint 6.6 milliárd forint értékben.
A cél
A villamosított vasúti pályaszakaszok bővülésével a villamos vontatójárművek számának és egységteljesítményének növekedésével a vonatforgalom lebonyolításának villamosenergia-igénye folyamatos növekedést mutat. A fejlesztés az alábbi 5 alállomási körzetet érintheti:
A nyertes társaság feladata a 80-as számú vasútvonal Füzesabony és Nyékládháza alállomáshoz, valamint a 40-es számú vasútvonalon Szabadegyháza alállomáshoz tartozó kiviteli tervdokumentáció elkészítése, valamint az alábbi főbb munkák elvégzése:
A Párizs-Brüsszel gyorsforgalmi vasútvonal mentén, Mons-ban adták át a kifejezetten hosszú ideje várt projektet.
Az első fázisban ideiglenes utasfolyosót alakítanak ki a Liget tér irányából, miközben előkészítik a műemléki rekonstrukció második szakaszát is.